Netflix z problemami? Ceny akcji w dół!

Początek 2022 roku nie jest dobry dla Netflixa. Co prawda serwis notuje ostatnimi czasy wzrost liczby subskrybentów, ale postępuje on wolniej niż zakładano. Przekłada się to na spadek wartości akcji giganta branży VOD aż o 20%! Sprawdźmy, jak wyglądały ostatnie miesiące ubiegłego roku w wykonaniu najpopularniejszego na polskim rynku serwisu Video-on-Demand.

Znaczący spadek wartości akcji Netflixa!

Ostatni kwartał ubiegłego roku był dla Netflixa bardzo dobry. Serwis wzbogacił się o 8,28 mln nowych użytkowników, co było przekroczeniem oczekiwań i prognoz analityków. Dużo gorzej prezentują się natomiast szacunki i statystyki związane z pierwszym kwartałem 2022 roku. Pierwotnie szacowano, że w pierwszym kwartale nowego roku Netflixowi przybędzie aż 6,93 mln nowych subskrybentów. Jak się jednak okazuje, rzeczywistość może nie być tak kolorowa dla giganta branży VOD.

U progu 2022 roku szacuje się bowiem, że grono klientów Netflixa powiększy się o 2,5 mln subskrybentów – czyli o blisko 1,5 mln mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Takie rozbieżności wywołały niepokój wśród inwestorów. Serwisowi zdecydowanie nie służą także podwyżki cen abonamentów i walka z procederem dzielenia kont. Pojawia się też coraz większa presja ze strony HBO Max, które wiosną trafi na kilka istotnych dla Netflixa rynków.

Czytaj też: Sygnał o nadjeżdżającej karetce z Twojego radia! Ustawa już gotowa!

Przed Netflixem trudne zadanie. Przedstawiciele serwisu muszą znaleźć sposób na to, by zachęcić nowych użytkowników do korzystania z oferty serwisu. Problem w tym, że ostatnimi czasy – poza pojedynczymi ciekawymi propozycjami – oferta serwisu wieje nudą. Mam nadzieję, że gigant będzie intensywnie pracował nad zmianą tego stanu rzeczy.