Netflix otwiera biuro w Warszawie!

Netflix to jeden z najważniejszych dostawców usług VOD na świecie. Koncern poinformował właśnie, że otwiera w Warszawie swoje biuro, które ma być swoistym „centrum dowodzenia” marki na całą Europę Środkową. Oznacza to również, że gigant traktuje polski rynek jako jeden z ważniejszych dla siebie na obszarze Starego Kontynentu. Co warto wiedzieć w kwestii tej inwestycji?

Netflix po raz kolejny wyróżnia Polskę na swojej mapie Europy!

Już jakiś czas temu informowaliśmy Was o tym, że Netflix nawiązał strategiczną współpracę z Łódzką Szkołą Filmową. Owa kooperacja ma się przełożyć na poprawę jakości kształcenia młodych filmowców i umożliwienie im nauki pod okiem wirtuozów światowego kina. Teraz natomiast dowiadujemy się, że gigant otwiera w Polsce swoje biuro, dzięki któremu liczy na szerszą i bardziej owocną współpracę z polskimi podmiotami przy tworzeniu kolejnych filmów i seriali.

W tym momencie trzeba wspomnieć, że Netflix stara się konsekwentnie dbać o satysfakcję polskich klientów oczekujących od serwisu obecności w ofercie produkcji rodem znad Wisły. W latach 2020-2021 poczyniono inwestycje o równowartości 490 milionów złotych mające na celu rozwijanie biblioteki polskich filmów i seriali. Ta kwota obejmuje zarówno opłacanie licencji za udostępnianie czyichś dzieł, ale i przygotowywanie autorskich produkcji.

Larry Tanz, Vice President, Head of Original Series, EMEA at Netflix wypowiada się otwarciu polskiego biura w następujący sposób:

Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią.

Czytaj też: Disney+ w Polsce – znamy datę debiutu!

Miejmy nadzieję, że wspomniana poważna inwestycja Netflixa będzie miała pozytywny wpływ nie tylko na politykę samego serwisu, ale także na owocną współpracę z polskimi podmiotami zajmującymi się produkcją filmów i seriali. Jak będzie faktycznie? Dowiemy się z pewnością w perspektywie kilkunastu miesięcy.

Grafika tytułowa: Venti Views / Unsplash