Meta zabierze połowę przychodów twórców

Macierzysta firma Facebooka poinformowała wszystkich zainteresowanych, że od sprzedaży cyfrowych zasobów stworzonych na należącej do niej platformie wirtualnej rzeczywistości Horizon Worlds, będzie pobierać prowizję w wysokości 47,5%.

Rzecznik firmy poinformował, że 30% należy się za sprzedaż za pośrednictwem Meta Quest Store, gdzie sprzedaje aplikacje i gry przeznaczone dla jej zestawów słuchawkowych do rzeczywistości wirtualnej. Kolejne 17,5% z tytułu opłat za platformę Horizon.

Meta zaczęła testować sprzedaż narzędzi dla twórców do sprzedaży zasobów cyfrowych w wirtualnej rzeczywistości. Tym samym do zarabiania pieniędzy na Horizon Worlds, kluczowej części jego planu stworzenia metawersum.

 Horizon Worlds to ekspansywna platforma społecznościowa VR, a Horizon Venues, odpowiednik skupiający się na wirtualnych wydarzeniach. Są to wczesne zapowiedzi metawersum – wirtualnej przestrzeni, futurystycznej idei sieci środowisk wirtualnych. Dostępnych za pośrednictwem różnych urządzeń, w których użytkownicy mogą pracować, spotykać się i grać.

Czytaj także: Horizon Worlds Mety rośnie

Firma macierzysta Facebooka, zainwestowała dużo w wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Przekonana przez analityków, takich jak Constellation Research, szacujących, że do 2030 r. gospodarka usług internetowych nowej generacji będzie warta 21 bilionów dolarów.

Podczas przemówienia programowego wygłoszonego przez dyrektora technicznego firmy Accenture (dostarczyciela rozwiązań technologicznych dla Mety) Paula Daugherty’ego można było usłyszeć: 

„Nadszedł czas, aby postawić swoje roszczenia w metawszechświecie. Wykładnicze tempo zmian technologicznych będzie kontynuowane.

Wysokość narzuconej prowizji oburzyła internautów. Nie omieszkali oni wytknąć dyrektorowi generalnemu Mety Markowi Zuckerbergowi, że krytykował 30-procentowe opłaty Apple za zakupy w sklepie z aplikacjami.