Meta zabiera się za walkę z fake newsami!

Meta, czyli właściciel tak niezwykle popularnych w ujęciu globalnym marek, jak Facebook, Threads, Messenger, Instagram czy WhatsApp, wypowiada wojnę niezwykle palącemu problemowi, jakim jest udostępnianie w sieci fake newsów. Ponadto Amerykanie zamierzają uregulować proceder udostępniania w podległych usługach treści tworzonych za pośrednictwem AI.

Jakie metody wykorzysta koncern Meta?

Koncern Meta zamierza wprowadzić specjalne oznaczenie „Made with AI”, którym oznaczane będą w serwisie wszelkie treści utworzone za pośrednictwem narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji. Ponadto Meta będzie ściśle monitorować treści udostępniane w ramach podległych sobie usług i usuwać wszystkie te, które są społecznie szkodliwe – mogą mieć wpływ na wybory, są mową nienawiści itp. To bardzo dobra decyzja, ponieważ takich treści w sieci pojawia się coraz więcej.

Wracając jednak do materiałów tworzonych za pośrednictwem AI – tutaj regulacje są bardzo potrzebne, a te zadeklarowane przez Meta mają obowiązywać od maja tego roku. Warto przypomnieć, że instytucje takie, jak organy ustawodawcze Unii Europejskiej już teraz pracują nad uregulowaniem pracy z AI w taki sposób, by sztuczna inteligencja miała pozytywny wpływ na produktywność, ale i by jej rozwój i wdrażanie przebiegały w sposób harmonijny i pozytywny chociażby dla rynku pracy.

Czytaj też: Poważne problemy koncernu Meta!

Grafika tytułowa: Dima Solomin / Unsplash