Jedzą, piją w gierki grają

Ciekawą ankietę zaprezentowała platforma badająca i analizująca gry i rynek gier – Newzoo.

Jesz jak grasz?

Przyjrzano się w niej nawykom dotyczącym jedzenia i picia w trakcie grania w gry wideo. Udział wzięło 21 tysięcy osób w wieku 10 – 65 lat. Badani pochodzili z obu Ameryk i państw regionu Europy Zachodniej (w tym Polski).

Wnioski są następujące: 80% ankietowanych je lub pije w czasie grania w gry. 92% pochłania środki spożywcze w czasie oglądania treści związanych z grami na Twitch’u lub Youtubie.

Wsród gamingowych konsumentów pierwsze miejsce we wszystkich badanych regionach zajmuja słone przekąski, wyprzedzają one napoje bezalkoholowe oraz przekąski słodkie.

Gracze w Ameryce Łacińskiej częściej spożywają słone i słodkie przekąski oraz napoje bezalkoholowe w porównaniu z graczami w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej.

Napoje energetyczne są najbardziej popularne w Ameryce Północnej, na rodzimym rynku wielu największych światowych marek tych napojów.

Piwo regularnie pije 24% graczy w wieku 21 lat i więcej i jest najbardziej popularne w Ameryce Łacińskiej.

Energetyk dla esportowca, leniuch woli browca

W ankiecie zbadano również motywacje do grania w gry. Przeanalizowano to z nawykami konsumpcyjnymi, aby ujawnić wyraźne różnice między graczami, którzy piją napoje energetyczne, a tymi, którzy piją piwo. Patrząc na graczy w wieku powyżej 21 lat, ci, którzy piją napoje energetyczne podczas gry, są bardziej motywowani rywalizacją esportową niż ci, którzy piją piwo. Piwosze chętniej grają dla relaksu i wypełnienia czasu.

Coraz więcej firm z branży spożywczej i napojów stara się dotrzeć do swoich odbiorców poprzez obecność w grach i esporcie. Zrozumienie nawyków konsumenckich graczy za pomocą statystyk konsumenckich pomaga wielu z nich w osiągnięciu sukcesu. 

Oglądanie jest również ważną częścią gry dla wielu graczy. Zarówno esportowe, jak i ogólne treści wideo związane z grami oferują wiele możliwości sponsorowania firmom produkującym napoje i żywność.

We wszystkich trzech regionach to właśnie widzowie byli jeszcze bardziej skłonni do konsumowania niemal wszystkich kategorii żywności i napojów uwzględnionych w badaniu.

Oglądanie jest bardziej pasywnym sposobem angażowania się w gry, więc wyższa popularność podjadania i popijania nie jest niespodzianką. Widzowie gier mają więcej okazji do jedzenia i picia podczas oglądania. W przeciwieństwie do tego gracze są zazwyczaj bardziej zaangażowani (nie mówiąc już o tym, że mają sprzęt w swoich rękach).

Ciekawe co Wy  spożywacie czytając tę wiadomość? 😊