Walka z dzieleniem kont Netflix także w Polsce?
Od dłuższego czasu mówi się o tym, że Netflix ma wypowiedzieć wojnę osobom, które dzielą konto w serwisie na kilku użytkowników. Do tej pory jednak przedstawiciele giganta branży VOD wyłącznie odgrażali się w tym temacie. Najwyraźniej jednak właśnie przechodzą do czynów – także w Polsce. W centrum pomocy Netflixa pojawiły się właśnie informacje na temat tego, jak serwis będzie walczył nad Wisłą ze współdzieleniem kont!
Co warto wiedzieć o sytuacji wokół współdzielenia kont?
Nie od dziś wiadomo, że Netflix na procederze współdzielenia kont przez użytkowników dość mocno traci. W końcu każda osoba oglądająca filmy i seriale w serwisie mogłaby opłacać oddzielny abonament po to, by nakręcać wyniki amerykańskiego giganta. Dlatego też Netflix ma zamiar uprzykrzać korzystanie z jednego konta w różnych lokalizacjach. Informacje na ten temat zostały zawarty w centrum pomocy usługi.
Co z weryfikacją kont w usłudze?
„Weryfikacja nie będzie wymagana, o ile urządzenie używane do oglądania treści w serwisie Netflix korzysta z połączenia internetowego w gospodarstwie domowym głównego właściciela konta. Jeśli konto Netflix jest używane na urządzeniu, które nie jest powiązane z gospodarstwem domowym właściciela konta głównego, urządzenie to będzie musiało zostać zweryfikowane, zanim będzie można na nim korzystać z serwisu Netflix. W ten sposób potwierdzamy, że na tym urządzeniu można korzystać z konta.”
Jak będzie wyglądał proces weryfikacji?
- Krok 1 – Netflix wyśle specjalny link na adres e-mail lub numer telefonu powiązany z kontem głównego właściciela konta.
- Krok 2 – Poprzez skorzystanie z linku wejdziemy na stronę, na której znajduje się 4-cyfrowy kod weryfikacyjny.
- Krok 3 – Kod należy wprowadzić na urządzeniu, na którym pojawił się odpowiedni monit, w ciągu 15 minut. Jeśli kod z jakigoś powodu wygaśnie, mamy możliwość ponownego poproszenia o kod weryfikacyjny z danego urządzenia.
- Krok 4 – Po przeprowadzeniu procesu weryfikacji na zweryfikowanym urządzeniu będzie można korzystać z serwisu Netflix.
UWAGA: Nie jest to jeszcze pewne, ale prośba o weryfikację może się pojawiać co pewien czas na urządzeniu nie połączonym z siecią domową właściciela danego konta w serwisie Netflix.
Czytaj też: Samsung przygotowuje się na kryzys!
Dajcie koniecznie znać, co myślicie na temat uprzykrzania życia osobom współdzielącym konta w serwisie Netflix. Czy Waszym zdaniem przyczyni się to do masowych rezygnacji z opłacania abonamentu u giganta branży VOD?
Grafika tytułowa: Venti Views / Unsplash