Bloomberg: Sony szykuje własnego Game Passa
PlayStation sprzedaje się lepiej od Xboksa, ale na dwóch polach przegrywa z amerykańską konkurencją. To ma się zmienić już w przyszłym roku.
Sony pracuje nad własną wersją programu subskrypcyjnego o nazwie kodowej Spartacus, który ma być konkurencją dla ekosystemu Xbox Game Pass. Jego udostępnienie planowane jest wiosną 2022 roku, a rozwiązanie ma połączyć w całość dotychczasowe serwisy firmy, PlayStation Plus i PlayStation Now.
Wg doniesień “Bloomberga”, który jako pierwszy poinformował o planach Japończyków, druga usługa, uchodząca za nieudaną próbę nawiązania rywalizacji z usługą Xboksa i umożliwiająca dostęp do ograniczonej liczby gier na PlayStation, zostanie zamknięta, natomiast brand PlayStation Plus przetrwa w zmienionej formie. Prawdopodobnie będzie on jednym z kilku zaproponowanych przez Sony planów subskrypcji i nadal będzie umożliwiał grę w trybie multiplayer oraz oferował kilka darmowych gier miesięcznie.
Czytaj też: Sony pracuje nad mobilnym kontrolerem do PlayStation
Drugi plan ma obejmować szeroką bibliotekę tytułów na PlayStation 4 i PlayStation 5, trzeci uzupełniony zostałby także o konsole wcześniejszych generacji – PS1, PS2, PS3 i PSP, oraz o poszerzone wersje demo nowych tytułów.
Jason Schreier przypomina, że choć konsole PlayStation sprzedają się lepiej od Xboksów, to firma wyraźnie przegrywa na polu subskrypcyjnym ze stworzonym w 2017 Game Passem, uchodzącym za “Netfliksa dla gier na konsolę”. Z usługi Xboksa korzysta dziś ponad 18 milionów użytkowników. Wg źródeł Schreiera Sony chce też nawiązać rywalizację z amerykańską konkurencją w kwestii streamingu gier w chmurze, tworząc rozwiązanie przypominające xCloud, który na konsolach został udostępniony zaledwie kilka tygodni temu.
Zdjęcie: Branden Skeli/ Unsplash