Badanie Epson. Nadmiar technologii w szkołach stanowi problem w nauczaniu?

Nowe badania przeprowadzone przez firmę Epson ujawniają, że 85% nauczycieli i 70% rodziców w Polsce chce większego wykorzystania materiałów drukowanych w edukacji szkolnej. Mimo intensywnych inwestycji w nowoczesne technologie edukacyjne, tradycyjne podręczniki i karty pracy cieszą się dużym uznaniem, co podkreśla znaczenie równowagi między technologią a tradycyjnymi materiałami.

Co za dużo, to niezdrowo?

Wyniki badań wskazują, że aż 34% nauczycieli obawia się negatywnego wpływu elektroniki na naukę. Ponadto, zdecydowana większość (87%) nauczycieli i rodziców dostrzega korzyści płynące z używania materiałów drukowanych, które ich zdaniem sprzyjają lepszemu przyswajaniu wiedzy oraz poprawie koncentracji uczniów podczas zajęć.

Badanie wykazało również, że 83% nauczycieli dostrzega problemy wynikające z używania urządzeń elektronicznych w klasach. Wśród nich 28% nauczycieli zaobserwowało spadek umiejętności czytania, a 30% wskazało na mniejsze zaangażowanie uczniów. To silny sygnał, że nadmierne poleganie na technologii może osłabiać efektywność nauczania.

Ewa Pytlak z firmy Epson podkreśla, że potrzeba równowagi między technologią a materiałami drukowanymi jest istotna. „Papierowe materiały edukacyjne wspierają umiejętność czytania i przyswajania wiedzy,” mówi Pytlak. Rodzice i nauczyciele apelują do decydentów, aby uwzględnili te potrzeby przy planowaniu przyszłych inwestycji w polskim systemie edukacji.

Czytaj też: Projektor Epson EH-LS650B – inteligentne kino domowe 4K

Grafika tytułowa: Tim Mossholder / Unsplash