Apple Watch i… długo, długo nic!

Ostatnie lata przyniosły nam ogromny wzrost popularności smartwatchy, czyli inteligentnych zegarków. Sięgamy po nie coraz chętniej ze względu na ich uniwersalność względem klasycznych czasomierzy. Mogą bowiem monitorować naszą aktywność fizyczną, stan naszego zdrowia oraz przekazywać nam wazne powiadomienia ze smartfonów. Jak się okazuje – na rynku jest tylko jeden dominator!

fot. Counterpoint

Ciekawe wyniki badań od Counterpoint!

Z badań Counterpoint wynika, że zdecydowanie rynek smartwatchy należy do Apple. Jest on niekwestionowanym liderem rynku zaawansowanych inteligentnych zegarków z udziałami na poziomie 50,6%. Drugie miejsce zajął Samsung (22,3%), a trzecie Amazfit (7,1%). Huawei i Garmin to obecnie odpowiednio 6,4% i 4,5% rynku smartwatchy klasy Premium.

Zaskakująco wygląda natomiast sytuacja na rynku tanich, niezbyt zaawansowanych zegarków. Pierwsze trzy miejsca należą do mało znanych w naszym kraju koncernów Boat, Fireboltt i Noise. Producenci popularni na polskim rynku pozostają za nimi daleko w tyle. Udziały Xiaomi to zaledwie 4,2%, a Huawei – 3,2%. Trudno nie zauważyć, że to bardzo skromne wyniki, prawda?

Czytaj też: Tablet z Androidem teraz z Twoim kontem WhatsApp!

Wniosek? Smartwatch dla większości użytkowników urządzeń mobilnych to głównie Apple Watch. Koncern z Cupertino bardzo intensywnie promuje swoje urządzenia ubieralne i dlatego są one tak rozpoznawalne. Ciężko w tej chwili prognozować, czy w przyszłym roku układ sił na rynku ulegnie zmianie. Pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość i sprawdzać zestawienia co kilka miesięcy.

Grafika tytułowa: Raagesh C / Unsplash