81 milionów dolarów na rozwój robotów – kelnerów  

Roboty coraz śmielej wkraczają w nasze codzienne życie. Segment robotów gastronomicznych poszerzył się o automatycznego kelnera nazwanego Servi.

Servi produkuje wspierany przez SoftBank start-up Bear Robotics.

Spółka zebrała właśnie 81 milionów dolarów, które chce przeznaczyć na dalszy rozwój. Inwestorami zostali, m. in. Cleveland Avenue, firma venture capital założona przez byłego dyrektora generalnego McDonalds. A także południowokoreańska firma private equity IMM i telco KT Corp.

Kalifornijski Bear Robotics wyprodukował do tej pory 5 tysięcy robotów – kelnerów, specjalizujących się w donoszeniu potraw z kuchni do stolika. Posiadający czujniki i kamery robot bez trudu przedziera się przez salę pełną klientów (i innych robotów, z którymi jest zsynchronizowany). Dostarcza potrawy na tacy, a gdy wewnętrzne czujniki wykryją, że dostarczył zamówienie, wraca pędem do kuchni po następne.

Producent nawiązał współpracę z takimi gigantami amerykańskiego rynku gastronomicznego jak Denny’s, Chili’s i Pepsi. W perspektywie chce wyjść poza rynek macierzysty i podbić Europę oraz Azję Południowo – Wschodnią, która boryka się z niedoborem pracowników w tej branży.

Miesięczna opłata za usługi kelnerskie świadczone przez robota, pobierana przez producenta w USA wynosi 999 dolarów, co w przeliczeniu na stawkę godzinową wynosi 2,75 USD.

Plany firmy obejmują wprowadzenie robota dbającego o jakość powietrza w lokalu oraz dostarczającego potrawy na wyższe piętra budynku.

Jedno jest pewne, robot – kelner nie będzie niemiły, nie zawyży rachunku i nie ma obawy, że napluje nam do zupy.

Czytaj także: Psy – roboty patrolują południową granicę USA