Dostawca terminali satelitarnych CopaSAT wkracza na rynek wojskowy
CopaSAT odnotowuje wzrost zamówień na swój zmilitaryzowany terminal satelitarny Starshield od czasu jego uruchomienia kilka miesięcy temu.
Firma z siedzibą w Seminole na Florydzie zaprojektowała wzmocniony satelitarny terminal internetowy, który wykorzystuje elektronicznie sterowaną antenę Starshield zbudowaną przez SpaceX.
Starlink to konstelacja satelitów SpaceX zapewniająca szerokopasmowy dostęp do internetu na całym świecie. Konsumenci mogą kupować anteny Starlink do użytku domowego i komercyjnego, ale system okazał się również przydatny w zapewnianiu dostępu do internetu w strefach katastrof, na pokładach samolotów i statków, a także do zastosowań wojskowych i rządowych. SpaceX oferuje usługę Starlink w wersji Starshield, która ma ulepszone szyfrowanie, przeznaczoną do użytku rządowego i wojskowego.
Problem ze standardowym terminalem Starshield polega na tym, że brakuje mu wytrzymałości wymaganej w trudnych warunkach na polu bitwy – powiedział Charlie Daniels, dyrektor ds. rozwoju biznesu CopaSAT.
W tej sytuacji CopaSAT zbudował 30-funtowy zmilitaryzowany terminal o nazwie Storm V3, który kosztuje 30 000 dolarów. Wewnątrz wzmocnionej obudowy znajduje się antena Starshield, układy zasilania i inne komponenty. Dyrektor Daniels powiedział, że od chwili wprowadzenia produktu na rynek w sierpniu wiele amerykańskich organizacji wojskowych zamówiło około 150 terminali.
Testy wykazały, że terminale są w stanie przetrwać ekstremalne temperatury, wibracje, kurz i inne niekorzystne warunki – powiedział Daniels.
Jak wyjaśnia portal, standardowa antena Starshield ma dodatkowe cyberbezpieczeństwo w porównaniu do zwykłego terminala Starlink. Inną cechą Storm V3 jest to, że może przełączać się pomiędzy zasilaniem prądem przemiennym i akumulatorami lub zasilaniem prądem stałym, co jest kluczową cechą w przypadku jednostek mobilnych. Standardowy terminal Starshield działa wyłącznie na zasilaniu sieciowym.
Założona w 2014 roku firma początkowo budowała wzmocnione terminale satelitarne, korzystając z elektronicznie sterowanych anten firmy Kymeta. Kiedy jednak Kymeta wprowadziła tę możliwość we własnym zakresie, CopaSAT była zmuszona do ponownej oceny swojej działalności.
Źródło: spacenews.com
Czytaj też: Zarządzanie ruchem w kosmosie? Firma Parsons ma pomóc
Grafika tytułowa: NASA / Unsplash