Amazon płaci 2 dolary za udział w programie
2 dolary miesięcznie za zgodę na udostępnianie swoich danych o ruchu otrzymają użytkownicy Amazona w ramach nowego programu firmy do weryfikacji reklam.
Zaproszeni przez Amazon klienci udostępnią informacje o tym jakie reklamy widzieli oraz o tym, gdzie i jakiej porze dnia je oglądali. Obejmuje to własne reklamy Amazon i reklamy innych firm na platformie.
Gigant handlu elektronicznego ma nadzieję, że dzięki programowi zaoferuje klientom bardziej spersonalizowane reklamy, które odzwierciedlają to, czym są zainteresowani na Amazonie.
„Twój udział pomoże markom oferować lepsze produkty i sprawić, że reklamy Amazon będą bardziej trafne” – napisał Amazon w panelu klienta .
„Oszałamiająca” nagroda w wysokości 2 USD dotyczy tylko użytkowników zaproszonych do udziału w programie. Klienci, którzy nie zostali zaproszeni, mogą zostać dodani do listy oczekujących i potencjalnie dołączyć później, informuje serwis Insider.
Umowa jest częścią programu Amazon Shopper Panel, w którym wybrani klienci Amazon mogą zarobić nawet 10 USD miesięcznie, jeśli prześlą 10 kwalifikujących się paragonów z zakupów dokonanych poza Amazonem. Dodatkowe nagrody są przewidziane za wypełnienie ankiet.
Program weryfikacji reklam jest obecnie ograniczony do klientów Amazon w USA i Wielkiej Brytanii. Został uruchomiony w odpowiedzi na obawy obrońców prywatności dotyczące sposobu, w jaki Amazon obchodzi się z wrażliwymi danymi użytkowników.
Od dawna istnieją obawy co do tego, w jaki sposób firma wykorzystuje dane ze swoich inteligentnych urządzeń domowych. Chodzi o takie sprzęty jak Alexa i Ring, donosi CNBC.
Uczestnicy w dowolnym momencie mogą zrezygnować z programu – zapewnia rzecznik Amazona.
Czytaj także: Porażka Alexy przyczyną zwolnień w Amazonie
.