DS 7 E-TENSE 4X4 360 – SUV klasy premium w wersji Antoine de Saint-Exupéry
Wyrafinowane materiały, dbałość o najdrobniejsze detale i zaawansowany technologicznie kokpit wywołują doskonałe samopoczucie. Przyjmij zaproszenie do podróży w niezwykle komfortowych warunkach, niczym w pierwszej klasie!
Wyszukany styl i wyraziste, ostre linie… DS 7 ma doskonałe proporcje i jest idealnym połączeniem siły, minimalistycznej formy i elegancji. Ten nowoczesny SUV w idealny sposób łączy technologiczną doskonałość oraz unikalny komfort zapewniając pasażerom niespotykaną przyjemność z jazdy. Wykorzystane w nim zaawansowane technologie i nadzwyczajna dbałość o detale są hołdem złożonym sztuce podróżowania i francuskiemu know-how DS Automobiles. W DS 7 czuje się klimat prawdziwego luksusu dzięki szlachetnym materiałom opracowanym zgodnie z najlepszymi tradycjami francuskiego rzemiosła.
Mały książę
Samochód DS7 w wersji 4×4 edycji limitowanej Antoine de Saint-Exupéry to połączenie elegancji, dynamiki i charyzmatu, które odzwierciedla ducha słynnego francuskiego pisarza i pilota. DS7 wyróżnia się specjalnym szarym lakierem o nazwie „Nocny lot”, który jest nasycony złotymi drobinkami, odzwierciedlając majestatyczny ogrom kosmosu. Ekskluzywne felgi oraz unowocześniony czarny grill dodają pojazdowi nowoczesnego wyglądu, a emblemat z nazwiskiem Antoine’a de Saint Exupéry’ego umieszczony na karoserii podkreśla jego wyjątkowość. Kabina DS7 przyjmuje filozoficzny ton słynnego pisarza, tworząc niepowtarzalną „twierdzę”. Deska rozdzielcza pokryta jest skórą Nappa Criollo Brown z szwem Bourdon Tramontane Grey, przypominającym niebiańskie ścieżki, a perłowy szew Cassel Earth Beige nawiązuje do nitów samolotowych. Model ten jest dostępny w trzech różnych jednostkach napędowych: E-TENSE 225, E-TENSE 4×4 360 oraz BlueHDI 130 Automatic, wszystkie wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, co zapewnia płynną i responsywną jazdę.
Przeczytaj też: Testujemy DS 4 Cross – nowoczesny luksus w futurystycznym wydaniu | CoNowego.pl
Centrum sterowania światem
Nowy DS 7 wyposażony jest w przeprojektowany 12-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, który prezentuje menu złożone z widgetów, umożliwiających dostęp do wszystkich funkcji jednym ruchem. Ekran ten umożliwia również wyświetlanie obrazów z nowych cyfrowych kamer o wysokiej rozdzielczości, zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu, oraz dostęp do funkcji Mirror Screen przez WiFi. Dodatkowo, IRIS integruje się z sztuczną inteligencją SoundHound, wspieraną przez API ChatGPT, co podobno zwiększa możliwości systemu, ale mi nie udało się z nim porozmawiać. Nowy, duży 12-calowy cyfrowy panel instrumentów z możliwością zmiany i personalizacji wyświetlaczy oferuje odświeżoną grafikę z wszystkimi niezbędnymi informacjami, takimi jak przepływ energii w wersjach hybrydowych plug-in. DS IRIS to nowoczesny i intuicyjny ekosystem informacyjny, który oferuje pełną personalizację i ergonomiczne doświadczenie. Jest to system infotainment, który został znacząco przeprojektowany w nowym modelu DS 7, wprowadzając szereg ulepszeń i nowych funkcji. DS IRIS charakteryzuje się całkowicie konfigurowalnym interfejsem, który jest reaktywny i zapewnia płynne przejścia między różnymi funkcjami. Wspierany przez naturalne rozpoznawanie głosu, pozwala na łatwe sterowanie systemem za pomocą poleceń głosowych. Możemy na przykład kontrolować nawigację, wentylację, źródła cyfrowego dźwięku oraz informacje o podróży, choć czasem trzeba powtórzyć komendę nawet trzy razy, zanim zostanie zrozumiana.
Aktywne zawieszenie
Jedną z największych zalet DS7 jest system DS Active Scan Suspension, który sprawia, że samochód dosłownie płynie po miejskich drogach i autostradach. To innowacyjne rozwiązanie stosowane w samochodach marki DS, które ma na celu zapewnienie niezrównanego komfortu jazdy. Jego działanie opiera się na ciągłym skanowaniu drogi przed pojazdem za pomocą kamery umieszczonej na górze przedniej szyby. Kamera ta monitoruje drogę przed samochodem, wykrywając wszelkie nierówności na odległość około 5 metrów. Dodatkowo, system wykorzystuje cztery czujniki położenia oraz trzy przyspieszeniomierze, które analizują zmiany w ukształtowaniu drogi oraz reakcję pojazdu na te zmiany. Informacje te są następnie przesyłane w czasie rzeczywistym do modułu ECU (Electronic Control Unit), który odpowiada za elektroniczną kontrolę zawieszenia. ECU, otrzymując dane z kamery i czujników, niezależnie reguluje pracę każdego koła, dostosowując zawieszenie tak, aby było bardziej sztywne lub miękkie w zależności od wykrytych nierówności. To pozwala na natychmiastowe dostosowanie zawieszenia, co skutkuje zniwelowaniem wstrząsów i zapewnieniem płynnej jazdy, nawet na nierównych drogach. System DS Active Scan Suspension jest nowoczesnym nawiązaniem do hydropneumatycznego zawieszenia, które było charakterystyczne dla oryginalnego modelu DS z 1955 roku i stanowiło wówczas rewolucję w technologii zawieszenia.
Inteligentne reflektory
Kolejny system, który robi wrażenie dotyczy inteligentnego oświetlenia i nazywa się DS Pixel Led Vision 3.0. Jest to zaawansowana technologia oświetlenia, która zapewnia optymalną widoczność i bezpieczeństwo podczas jazdy w różnych warunkach oświetleniowych. System DS wykorzystuje inteligentne reflektory LED, które dostosowują się do otoczenia i warunków zewnętrznych, takich jak miasto, teren czy pogoda. Dzięki temu kierowca ma zapewnioną lepszą widoczność na zakrętach. Reflektory te są wyposażone w funkcję PIXEL, która pozwala na pozostanie z długimi światłami bez oślepiania innych użytkowników drogi. Każdy reflektor składa się z wielu małych diod LED, które mogą być niezależnie sterowane. To pozwala na bardzo precyzyjne dostosowanie wiązki światła, co jest szczególnie przydatne podczas jazdy w nocy lub w złych warunkach pogodowych.
Przeczytaj też: Citroën C5 Aircross Hybrid – rodzinny SUV który, łączy wydajność z komfortem (conowego.pl)
Pod osłoną nocy
DS 7 jest pełen niespodzianek i systemów wsparcia kierowców, a jednym z nich jest Night Vision zwiększający bezpieczeństwo jazdy nocą. Wykorzystuje on kamerę na podczerwień umieszczoną w grillu pojazdu, która skanuje drogę przed samochodem. Kamera ta jest w stanie wykryć pieszych, zwierzęta oraz inne przeszkody na drodze do odległości nawet 100 metrów. Obraz uzyskany z kamery jest następnie analizowany w czasie rzeczywistym, co umożliwia identyfikację obiektów emitujących ciepło, takich jak ludzie czy zwierzęta. Ciepłe obiekty są różne od otoczenia i dzięki temu mogą być szybko zauważone przez system. Informacje o wykrytych obiektach są wyświetlane na ekranie w kabinie kierowcy, gdzie są one podświetlane, aby ułatwić kierowcy ich dostrzeżenie i odpowiednią reakcję. Dzięki temu możemy z łatwością zauważyć na drodze przeszkody, które w normalnych warunkach byłyby niewidoczne w ciemnościach. System DS Night Vision jest szczególnie przydatny w trudnych warunkach oświetleniowych, takich jak nocne jazdy bez odblasków u pieszych.
Asystent kierowcy
Najnowszy SUV klasy premium otrzymał także wsparcie Drive Assist, czyli zaawansowany system wspomagania kierowcy, który wykorzystuje szereg czujników i kamer do monitorowania otoczenia pojazdu i wspomagania kierowania. System DS Drive Assist 2.0 rozszerza doświadczenie autonomicznej jazdy, integrując półautomatyczną zmianę pasa ruchu, regulację prędkości w zakrętach oraz rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości. Wykorzystuje on czujniki, radar w narożnikach samochodu oraz kamerę na górze przedniej szyby, aby analizować drogę i pozycjonować samochód w czasie rzeczywistym. System wspiera kierowcę w prowadzeniu, a podczas cofania wykrywa pojazdy znajdujące się w martwym polu nawet do 40 metrów. Dzięki temu kierowca może czuć się bezpieczniej i bardziej komfortowo, delegując niektóre zadania związane z prowadzeniem pojazdu na system, co jest kolejnym krokiem w kierunku autonomicznej jazdy.
Hybrydowy napęd
DS 7 E-Tense 360 to zaawansowany model hybrydowy plug-in, który łączy w sobie wydajność silnika spalinowego z ekologicznymi korzyściami napędu elektrycznego. Model ten wyposażony jest w system napędowy składający się z silnika spalinowego oraz dwóch silników elektrycznych. Silniki elektryczne są zasilane przez litowo-jonowe akumulatory, które można ładować z zewnętrznego źródła prądu. Dzięki temu DS 7 E-Tense może poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym, co pozwala na cichą i bezemisyjną jazdę na krótkich dystansach sięgających ok 50 km. W trybie hybrydowym, DS 7 E-Tense wykorzystuje zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczne do zapewnienia optymalnej wydajności i zasięgu. System inteligentnie zarządza pracą obu rodzajów napędu, aby maksymalizować efektywność energetyczną i zmniejszyć zużycie paliwa. Wersja E-Tense 4×4 oferuje moc 360 koni mechanicznych i może przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Spalanie w mieście zależy od stylu jazdy, dlatego wahało się podczas testów od 7l do 9l/100 km. W trasie przy prędkości 100 km/h spalanie było na poziomie 7l, a czym szybciej jechałem to rosło geometrycznie.
Nagłośnienie z górnej półki
Samochód został wyposażony w zaawansowany system audio. Jest to efekt współpracy francuskiej marki DS Automobiles z renomowanym producentem sprzętu audio – Focal. HIFI SYSTEM FOCAL ELECTRA w DS 7 składa się z 14 głośników, w tym subwoofera, oraz wzmacniacza o łącznej mocy 515 W. System ten został zaprojektowany tak, aby zapewnić głęboki i szczegółowy dźwięk. Wykorzystuje on ekskluzywne technologie Focal, takie jak membrana Polyglass, głośnik wysokotonowy TNF i subwoofer Power Flower™, które są znane z linii Utopia – flagowego produktu Focala.
Podsumowanie
DS 7 w limitowanej edycji Antoine de Saint-Exupéry to wyjątkowy model, który łączy w sobie zaawansowaną technologię, luksusowe wykończenie i hołd dla dziedzictwa kulturowego. Jego elegancki i dynamiczny design zewnętrzny, inspirowany nocnym lotem, wyróżnia się na drodze dzięki specjalnemu lakierowi i unikatowym detalom. Wnętrze pojazdu, pokryte wysokiej jakości skórą i wykończone z dbałością o każdy szczegół, tworzy atmosferę luksusu i komfortu. Pod względem technicznym, DS 7 Antoine de Saint-Exupéry oferuje wybór między silnikami hybrydowymi plug-in i diesla, zapewniając zarówno wydajność, jak i ekologiczną jazdę. Systemy takie jak DS IRIS, DS Night Vision, czy DS Drive Assist podnoszą poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy, wprowadzając elementy autonomicznej jazdy.
Edycja limitowana Antoine de Saint-Exupéry to nie tylko samochód – to dzieło sztuki na kołach, które oferuje nie tylko niezrównane doświadczenie jazdy, ale również stanowi wyraz szacunku dla jednego z najbardziej znanych francuskich pisarzy i pilotów.
Cena: od 245 000 zł