Citroën C5 Aircross Hybrid – rodzinny SUV który, łączy wydajność z komfortem

Aircross z jego wyrazistym designem i innowacyjnymi technologiami, przyciąga uwagę jako jeden z najbardziej komfortowych SUV-ów na rynku. Francuski producent łączy styl, przestronność i praktyczność, oferując jednocześnie wyjątkowe doświadczenie jazdy. Czy C5 Aircross rzeczywiście uosabia ducha marki Citroen i czy jest w stanie sprostać oczekiwaniom współczesnych kierowców?

Citroën C5 Aircross to dość oryginalny SUV, który łączy bardzo nowoczesny i odważny design z praktycznymi rozwiązaniami. Jego charakterystyczny wygląd przyciąga uwagę z daleka. Oczywiście wygląda jak zwykła C5 na sterydach, ale właśnie tak miał wyglądać. Jest duży, muskularny, pakowny, komfortowy i wieloma elementami nadwodzia mocno nawiązuje do młodszego brata. Ogromne logo Citroëna dominuje cały przód. Jest świetnie wkomponowane w grill, który płynnie przechodzi w dwupiętrowe reflektory. Wygląda to ciekawie, nowocześnie i bardzo futurystycznie. Citroën zawsze lubił odważne i wręcz kosmiczne projekty czego dowodem są liczne awangardowe modele tego producenta. Nie inaczej jest w tym przypadku. C5 Aircross ma wyraźne wklęsłe linie boczne, które dodają mu dynamiki i sprawiają, że optycznie jest zgrabny. Charakterystyczne plastikowe nakładki na nadkola i progi podkreślają jego SUV-owy charakter. Duże, 18- lub 19-calowe obręcze kół dodają mu pewności siebie. Tylna część samochodu jest równie charakterystyczna, centralnie umieszczone logo jest duże, ale już mniejsze niż na przodzie. Za to lampy są ogromne i częściowo zachodzą na klapę bagażnika. C5 Aircross dostępny jest w różnych kolorach, ale metalizowane odcienie szarości są szczególnie popularne.

Jest oryginalny

Wnętrze C5 Aircross jest przestronne i ergonomiczne. Wygodne fotele zapewniają komfort podczas dłuższych podróży. Wersje wyposażone w miękką tapicerkę Alcantara na wybranych elementach siedzeń dodają elegancji. Fotel kierowcy jest sterowany elektrycznie, ale bez pamięci. Fotel pasażera jest w pełni manualny, co pokazuje różnicę w obsłudze obu rozwiązań. Wysoka konsola środkowa otacza kierowcę, tworząc wrażenie przytulności i ochrony. Deska rozdzielcza ma zaokrąglony prostokątny motyw, który powtarza się w różnych miejscach. To charakterystyczny element designu tego modelu. Wersja po faceliftingu poprawiła jakość materiałów w porównaniu do wcześniejszej wersji, w których niektóre materiały wnętrza były tanie i odczuwalnie szorstkie, bo teraz powierzchnie są miłe w dotyku i miękkie. Citroën zadbał o te kwestie i to widać gołym okiem. W wielu miejscach pojawiają się małe detale, które świadczą o dbałości o te małe rzeczy, które często decydują o tym czy coś wygląda jak produkt premium czy nie. Tu od razu widać chromowane wykończenia, spasowane elementy a także dodatki w postaci imitacji szwu. To po prostu wygląda dobrze. Bagażnik jest wielki i ma pojemność 580 litrów. Po złożeniu trzech indywidualnych foteli zyskujemy aż do 1630 litrów przestrzeni ładunkowej.

Przeczytaj też: Honda ZR-V Advance e:HEV – nowy SUV o ultra dalekim zasięgu | CoNowego.pl

Oferuje obsługę dotykową i analogową

Wersja C5 Aircross oferuje 10-calowy ekran dotykowy na środku deski rozdzielczej. Interfejs jest prosty w obsłudze i oferuje możliwość zmiany ustawień, które mają wpływ na prowadzenie samochodu, aktywacje asystentów kierowcy, a także wielu systemów bezpieczeństwa. Znajdziemy tu także obsługę multimediów tym radia oraz bezprzewodowo telefonu. Nawigacji na pokładzie nie znajdziemy, ale wystarczy przy pomocy kabelka podłączyć smartfon z obsługą Apple CarPlay lub Android Auto, dzięki czemu można korzystać z ulubionych aplikacji muzycznych i nawigacyjnych. Przy okazji telefon naładuje się bez nagrzewania na ładowarce indukcyjnej. Pod ekranem znajduje się panel dotykowy, na którym znajdziemy ikonki od podgrzewania foteli przednich, muzyki, nawiewu i klimatyzacji, nawigacji, który linkuje nas z nawigacją w telefonie, telefonu i skrótu do aplikacji systemowych. Piętro niżej znajdziemy panel z fizycznymi przełącznikami od sterowania głośnością, nawiewem, podgrzewaniem szyb czy blokadą drzwi. Panuje tu pewien chaos tematyczny, ale łatwo jest się do tego przyzwyczaić. Citroën zawsze stawiał na pierwszym miejscu komfort, a C5 Aircross Hybrid nie jest wyjątkiem. Wnętrze jest przestronne i praktyczne, z trzema regulowanymi tylnymi siedzeniami i obszernym bagażnikiem, dobrze skomponowanym kokpitem. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów i solidna ergonomia zapewniają przyjemne wrażenia w kabinie.

Przeczytaj też: Peugeot 2008 GT – benzynowy, futurystyczny SUV | CoNowego.pl

Jest bezpieczny

SUV Citroëna to także niezwykle bezpieczny samochód, który został wyposażony w 19 systemów wspomagania kierowcy, w tym asystenta jazdy na autostradzie, adaptacyjny tempomat i ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu. To wsparcie faktycznie można zauważyć w wielu sytuacjach zarówno podczas jazdy po mieście jak i po autostradzie. Czasem poczujemy wibracje na kierownicy, innym razem rozbłyśnie nam alert o zbyt małej odległości od samochodu jadącego z przodu, jeszcze innym sygnał dźwiękowy poinformuje nas o nadmiernej prędkości, odczytując znaki drogowe. Parkowanie tym sporym autem jest równie łatwe dzięki systemowi kamer, które precyzyjnie pokazują tor jazdy do wyznaczonego miejsca. System taki jak Active Safety Brake wykorzystuje kamery i radar do monitorowania drogi przed pojazdem i automatycznego hamowania w przypadku wykrycia potencjalnego zderzenia, z kolei Highway Driver Assist to półautonomiczny system wspomagający kierowcę, który łączy adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go oraz asystentem utrzymania pasa ruchu. Jest tego tyle, że można napisać książkę, a wszystkiego nie da się tu opisać.

Jest dynamiczny

Pod maską C5 Aircross Hybrid kryje się trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW. Ta kombinacja zapewnia całkowitą moc 136 KM i moment obrotowy 230 Nm, zapewniając płynną jazdę. Zelektryfikowana, sześciobiegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby harmonijnie współpracować z układem hybrydowym, zapewniając płynną zmianę biegów i wygodną jazdę. Jest to całkiem udane połączenie, które pozwala na oszczędność paliwa w korkach i podczas postoju na światłach, ale jednocześnie dodaje energii podczas ruszania, wspomagając silnik spalinowy, elektrycznym. Przyspieszenie od 0–100 km/h to około 10,3 sekundy dla a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do wartości typowych dla segmentu. Zużycie paliwa w trybie hybrydowym przy 100 km/h wynosi 4,9 l/100 km, a przy 120 km/h to 7,2 l/100 km. Silnik jest cichy szczególnie na niskich obrotach i podczas jazdy miejskiej. Podczas przyspieszania mocno wchodzi na wysokie obroty, co słychać, szczególnie w trybie sport.

Podsumowanie

Citroën C5 Aircross Hybrid to atrakcyjny wybór dla rodzin poszukujących wygodnego, wydajnego i stylowego SUV-a. Koncentracja na komforcie w połączeniu z zaletami technologii hybrydowej czyni go silnym konkurentem w swoim segmencie. To wszechstronny SUV, który powinien znaleźć się na krótkiej liście każdego, kto szuka przyjaznego rodzinie pojazdu hybrydowego. Oferuje zrównoważone połączenie stylu, komfortu i przyjazności dla środowiska, które z pewnością przypadnie do gustu szerokiemu gronu kierowców. Jest to pojazd, który dobrze radzi sobie zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach, oferując komfortową i stosunkowo ekonomiczną jazdę.

Cena: od 141 850 zł