VW Golf Variant eTSI R-Line – praktyczny i rodzinny

Są marki samochodów, które szokują designem, futurystycznymi rozwiązaniami i niestandardowymi pomysłami, ale są też takie, które są bardzo konserwatywne, cenią sobie bardziej praktyczne rozwiązania i stawiają na niezawodność oraz tradycyjne wartości.

Taki właśnie jest VW. Samochody, które produkuje niemiecki koncern, są przede wszystkim i pod każdym względem praktyczne. Nie ma tu miejsca na szaleństwo, ponieważ marka stawia na sprawdzone technologie, solidność wykonania i komfort użytkowania. Volkswageny są zaprojektowane z myślą o codziennych potrzebach kierowców, oferując niezawodność, oszczędność paliwa oraz funkcjonalność. Jeżeli ktoś szuka czego innego, to wie gdzie szukać. VW Golf to jeden z najbardziej ikonicznych modeli samochodów na świecie, produkowany przez niemiecką firmę Volkswagen od 1974 roku. Przez 50 lat przeszedł wiele zmian i ewolucji, stając się symbolem niezawodności i wszechstronności. Pierwsza generacja, produkowana w latach 1974-1983, została wprowadzona jako nowoczesny, przednionapędowy następca Volkswagena Garbusa. Był dostępny w wersjach hatchback, kabriolet oraz jako sportowy Golf GTI. Druga generacja, produ

kowana w latach 1983-1992, była większa i bardziej zaawansowana technologicznie. Wprowadzono wersje z napędem na cztery koła oraz bardziej wydajne silniki. Trzecia generacja, produkowana w latach 1991-1997, przyniosła znaczące innowacje, takie jak pierwsze silniki TDI oraz systemy bezpieczeństwa, w tym poduszki powietrzne. Czwarta generacja, produkowana w latach 1997-2003, charakteryzowała się eleganckim designem i wprowadzeniem nowoczesnych technologii, takich jak ESP (elektroniczny program stabilizacji). Piąta generacja, produkowana w latach 2003-2008, oferowała lepszą dynamikę jazdy i komfort. Wprowadzono nowe silniki, w tym popularne jednostki TSI. Szósta generacja, produkowana w latach 2008-2012, kontynuowała tradycję innowacji, wprowadzając bardziej zaawansowane systemy multimedialne i bezpieczeństwa. Siódma generacja, produkowana w latach 2012-2019, była lżejsza i bardziej wydajna, z nowymi technologiami, takimi jak systemy wspomagające kierowcę i wersje hybrydowe. Ósma generacja, produkowana od 2019 roku, to najnowsza odsłona, która łączy nowoczesny design z zaawansowanymi technologiami, w tym cyfrowym kokpitem i szeroką gamą napędów, w tym elektrycznych. Mimo upływu 50 lat, Volkswagen Golf wciąż posiada coś wyjątkowego, co sprawia, że niezależnie od wersji, zawsze rozpoznamy jego charakterystyczną sylwetkę.

Siła tradycji

Czy to dobrze czy to źle, pozostawiam do waszej oceny. Dla jednych jest to ogromna zaleta i hołdowanie tradycjom, dla drugich wręcz przeciwnie. Nie zmienia to faktu, że Golf Variant w wersji R-Line, to na wskroś nowoczesne, pełne technologicznych nowinek auto. Volkswagen Golf Variant w wersji R-Line to samochód, który doskonale sprawdza się w miejskich warunkach, jednocześnie oferując przestrzeń i komfort dla całej rodziny. Jego nowoczesna sylwetka przyciąga wzrok, a liczne detale podkreślają funkcjonalność. Przód samochodu wyróżnia się charakterystycznym zderzakiem R-Line z dużymi wlotami powietrza, które nadają mu dynamiczny wygląd. Reflektory LED o ostrych kształtach oraz logo VW dodają mu nowoczesności. Wyraźne linie nadwozia oraz poszerzone progi boczne w kolorze nadwozia nadają Golfowi Variant R-Line elegancki wygląd. Dodatkowo, 18-calowe felgi aluminiowe w unikalnym wzorze podkreślają jego nowoczesny charakter. Tył samochodu jest zachowawczy i stonowany. Klapa bagażnika jest otwierana i zamykana automatycznie. Nowoczesne, światła LED oraz subtelny spoiler dachowy z aero klapkami dopełniają całości, nadając Golfowi Variant R-Line bardziej dynamiczny wygląd.

Przeczytaj też: VW ID.7 – elektryczna limuzyna, która bije Tesle na głowę

Praktycznie i bez fajerwerków

Volkswagen Golf Variant w wersji R-Line oferuje przestronne i jasne wnętrze, które jest dodatkowo rozświetlone przez panoramiczny dach. Kierownica w tym modelu jest dość duża, co zapewnia pewny chwyt i komfort podczas jazdy, ale prawdę mówiąc nie przypominam sobie innego producenta, który stosuje równie dużą kierownicę. Dodatkowo, jest podgrzewana, co jest niezwykle przydatne w chłodniejsze dni. Na kierownicy znajdują się również przyciski funkcyjne, które umożliwiają łatwe sterowanie różnymi opcjami samochodu bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Cyfrowe zegary w Volkswagenie Golf Variant R-Line są w pełni personalizowane, co pozwala kierowcy dostosować wyświetlane informacje do swoich potrzeb i preferencji. Dzięki temu można mieć na oku najważniejsze parametry jazdy w sposób, który jest najbardziej wygodny i intuicyjny. Deska rozdzielcza jest bardzo czysta i tradycyjna, co podkreśla jej praktyczność. Wszystkie elementy są rozmieszczone w sposób logiczny i łatwo dostępny, co sprawia, że obsługa samochodu jest prosta i intuicyjna. Typowy VW. W oczy rzuca się nowy i większy ekran centralny pełniący rolę komputera pokładowego oraz centrum informacji i rozrywki. Ekran jest intuicyjny w obsłudze i zapewnia szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji, można do niego też podłączyć Android auto albo Apple car zupełnie bezprzewodowo. Warto też wspomnieć o doskonałych fotelach, które są typowo sportowe wyprofilowane wygodne i świetnie trzymają kierowcę w zakrętach.

Jednostka napędowa

Volkswagen Golf Variant R-Line z silnikiem 1.5 eTSI mHEV o mocy 150 KM to nowoczesna jednostka napędowa, która łączy zalety silnika spalinowego z technologią mild hybrid (mHEV). Silnik eTSI mHEV charakteryzuje się wysoką efektywnością paliwową oraz płynnym działaniem, dzięki zastosowaniu systemu odzyskiwania energii i wspomagania elektrycznego podczas przyspieszania. Automatyczna skrzynia biegów DSG, 7-stopniowa, zapewnia szybkie i płynne zmiany biegów, co przekłada się na komfort jazdy zarówno w mieście, jak i na trasie. Dzięki dwusprzęgłowej konstrukcji, skrzynia DSG minimalizuje przerwy w dostarczaniu mocy, co sprawia, że jazda jest bardziej dynamiczna i oszczędna. W miejskich warunkach Variant R-Line sprawdza się doskonale, oferując płynne przyspieszenie i łatwość manewrowania. Na trasie samochód zachowuje się stabilnie i pewnie, zapewniając komfort nawet podczas długich podróży. Osiągi tego modelu są całkowicie wystarczające – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje około 8,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 224 km/h, co jest i tak za dużo. Jeśli chodzi o spalanie, Golf Variant R z silnikiem 1.5 eTSI mHEV zużywa około 6,0 l/100 km w warunkach miejskich oraz około 5,0 l/100 km na trasie. Dzięki temu jest to samochód nie tylko dynamiczny, ale także ekonomiczny w eksploatacji.

Przeczytaj też: Volkswagen T-Roc – Golf na sterydach | CoNowego.pl

Podsumowanie

Volkswagen Golf Variant w wersji R-Line to idealny samochód rodzinny, który doskonale sprawdza się w mieście. Jego nowoczesna sylwetka i eleganckie detale przyciągają wzrok, a przestronne i jasne wnętrze z panoramicznym dachem zapewnia komfort. Silnik 1.5 eTSI o mocy 150 KM, wspierany przez technologię mild hybrid, oferuje wysoką efektywność paliwową i płynne działanie, co jest szczególnie ważne podczas codziennych dojazdów do pracy czy szkoły. Automatyczna skrzynia biegów DSG, 7-stopniowa, zapewnia szybkie i płynne zmiany biegów, co przekłada się na komfort jazdy w miejskich korkach oraz na trasie. Golf Variant sprawdza się doskonale w miejskich warunkach, oferując płynne przyspieszenie i łatwość manewrowania, co jest niezwykle przydatne podczas parkowania i poruszania się po zatłoczonych ulicach. Na trasie samochód zapewnia stabilność i komfort nawet podczas długich podróży.

Cena: 156 490 zł (VW Golf Variant R-Line 1.5 eTSI mHEV 150 KM DSG, 7-stopniowa)