Nowoczesna hybryda w samochodach Citroën

Citroën, będący prekursorem pojazdów elektrycznych segmentu C, wprowadza do modeli C4 i C4 X układ hybrydowy o mocy 136 KM obok wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Ten innowacyjny system hybrydowy łączy zalety napędu benzynowego i elektrycznego, oferując zarówno komfort, jak i oszczędność.

Wygoda i mniejsza emisja spalin

Nowy układ hybrydowy 48 V składa się z akumulatora 48 V, 3-cylindrowego silnika benzynowego nowej generacji o mocy 136 KM oraz zelektryfikowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów ë-DCS6 z wbudowanym silnikiem elektrycznym ë-Motor o mocy 21 kW. Dzięki temu połączeniu, pojazd może poruszać się w trybie elektrycznym w obszarach miejskich, eliminując emisję spalin i obniżając zużycie paliwa o prawie 20%.

Wersja hybrydowa 136 KM umożliwia pokonanie nawet do 50% trasy w trybie elektrycznym, co nie tylko poprawia komfort jazdy, ale także pozwala na łatwiejsze przemieszczanie się w strefach o niskiej emisji spalin oraz na niższe opłaty podatkowe. Dzięki prostemu i płynnemu działaniu, system ten jest przyjazny użytkownikowi i zapewnia dynamiczne osiągi.

Czytaj też: Nowy Dodge Charger oficjalnie!

Grafika tytułowa: Citroën