Honda CR-V Advanced E:PHEV 2WD – nowa odsłona luksusu
Historia Hondy CR-V to historia rozwoju segmentu SUV. Od debiutu w 1995 roku, model ten nieustannie ewoluował, dostosowując się do zmieniających się potrzeb klientów. Obecnie CR-V, w swojej szóstej generacji, oferuje to, co najlepsze z japońskiej myśli inżynieryjnej: zaawansowane technologie, niezawodność i komfort.
Honda CR-V Advance E:PHEV to piękny, duży, nowoczesny i ekonomiczny, flagowy SUV. Przez kolejne lata samochód ten przechodził metamorfozę zmieniając się z samochodu terenowego w miejskiego SUVa. Z kolejnymi latami stawał się dłuższy, szerszy i coraz bardziej komfortowy. Obecna szósta generacja zmieniła CR-V nie do poznania, ale na szczęście w tym pozytywnym sensie. Z przodu króluje wielki grill, nowoczesne reflektory LED są smukłe i podłużne, z kolei tylne reflektory zostały zupełni inaczej przeprojektowane. Trochę przypominają mi te z Volvo, które mają podobny kształt, ale maja też coś z Hondy Accord. Sama sylwetka jest potężna i muskularna. Auto jest mówiąc wprost wielkie.
Jest komfortowo
W środku jest tyle miejsca, że niemal można się ganiać. Przestrzeń dla pasażerów, zarówno z przodu, jak i z tyłu, jest bardzo obszerna. Wsiadając do CR-V, od razu odczuwamy wygodę i komfort. Samochód jest przestronny, szeroki, długi i jasny, bowiem nad głową mamy duży, panoramiczny, szklany i otwierany dach. Przednie fotele są wykonane z perforowanej skóry syntetycznej, są w pełni regulowane elektrycznie, są wentylowane i podgrzewane. W tylnej części znajdują się rozkładane siedzenia, dwustrefowa klimatyzacja oraz także podgrzewane fotele. Bagażnik ma pojemność 497 litrów w wersji e:PHEV, gdyż część miejsca zajmuje akumulator trakcyjny. Tylna kanapa jest dzielona w proporcji 60/40 i można ją łatwo złożyć, tworząc płaską powierzchnię ładunkową. Pasażerowie mają również do dyspozycji dwa porty USB-C do ładowania. Niestety, brakuje tam przebicia z kabiny do bagażnika.
Przeczytaj też: Honda e:NY1 – kompaktowy, komfortowy miejski SUV | CoNowego.pl
Za kierownicą
Wracając na miejsce kierowcy. Wnętrze CR-V Advance jest bardzo przestronne, eleganckie i wykończone z najwyższą starannością. Deska rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna, z dużym ekranem dotykowym w centralnej części oraz cyfrowymi zegarami. Multimedialna kierownica jest miękka, dobrze leży w dłoni, a wszystkie przyciski do obsługi komputera, asystentów i muzyki są rozmieszczone w taki sposób, aby kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi. W centralnej części kokpitu znajduje się ekran dotykowy, który można bezprzewodowo połączyć ze smartfonami z systemem Android lub iOS. Poniżej umieszczono kilka fizycznych przycisków do obsługi klimatyzacji i innych funkcji. Bardzo cieszy mnie brak paneli dotykowych. Fizyczne przyciski mają określony kształt i skok, co daje pewność ich użycia. W przypadku płaskich paneli dotykowych zawsze trzeba oderwać wzrok od drogi, aby trafić w odpowiedni przycisk. Na tunelu środkowym znajdują się przyciski do wyboru biegów i trybów jazdy. Nowy trend polegający na używaniu przycisków zamiast tradycyjnej gałki wyraźnie zyskuje na popularności.
Hybrydowy napęd
Pod maską Hondy CR-V Advance drzemie 2.0-litrowy benzyniak o mocy 181 KM, współpracujący z zaawansowanym układem hybrydowym: e:PHEV. Wariant plug-in oferuje możliwość jazdy wyłącznie na prądzie przez około 80 km, ale także ciągłe wsparcie silnika spalinowego podczas ruszania i przyspieszania. Trzeba o tym powiedzieć, że wersja e:PHEV występuje tylko z napędem na przednią oś, jednak prowadząc auto w mieście zupełnie nie ma to znaczenia. Byłem bardzo zaskoczony, jak CR-V szybko przyspiesza i jaka jest zwinna przy tak dużej masie samochodu i gabarytach. Od zera do 100 km/h auto przyspiesza w 8,8 sekund, a wnętrze jest tak doskonale wyciszone, że niemal nie słychać silnika. Trochę przypomina to jazdę elektrykiem. Drugą wielką niespodzianką okazało się spalanie w mieście. Oceniając po gabarytach można by wyciągnąć błędne wnioski, że Honda dużo pali, ale nie. Jest zupełnie odwrotnie. Honda CR-V E:PHEV w cyklu miejskim spala średnio 5,5 l/100 km, a na autostradzie około 9 l/100 km. Dobra wiadomość jest też taka, że na pełnym baku możemy przejechać nawet 1000 km, co nie często się dziś zdarza u konkurencji. Automatyczna skrzynia biegów działa absolutnie płynnie i żeby usłyszeć jak zmieniają się biegi trzeba mocno wytężyć słuch. Generalnie nowy CR-V jest rewelacyjnie wyciszony i ma fenomenalne zawieszenie, tym autem dosłownie sunie się po ulicach.
More Advanced
Honda CR-V Advance to najwyższa wersja wyposażenia, która zapewnia wiele udogodnień zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. W standardzie znajdziemy m.in. adaptacyjne reflektory LED, elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień, podgrzewaniem i wentylacją, podgrzewane tylne siedzenia, wyświetlacz head-up, system audio z 9 głośnikami, nawigację satelitarną, kamerę cofania, asystenta pasa ruchu, system wspomagania hamowania awaryjnego, tempomat z funkcją Stop&Go, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu, system automatycznego parkowania i wiele innych. Wszystko to ma swoją cenę i taka wersja może nawet kosztować do 270 000 zł.
Przeczytaj też: Honda ZR-V Advance e:HEV – nowy SUV o ultra dalekim zasięgu | CoNowego.pl
Podsumowanie
Honda CR-V Advance to idealny wybór dla osób poszukujących praktycznego i wygodnego SUV-a z napędem hybrydowym, który oferuje wysoki standard wyposażenia, jakość oraz bezpieczeństwo. Honda kładzie ogromny nacisk na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, co widać w kolejnych modelach. Jednym z najnowszych rozwiązań, które gorąco polecam i jestem pewien, że wkrótce zostanie zaadaptowane przez innych producentów, jest kamera w prawym lusterku. Aktywuje się ona przy włączaniu prawego kierunkowskazu, pokazując na centralnym ekranie widok ulicy, co jest niezwykle pomocne w dużym samochodzie, eliminując martwe pole.
Cena: od 250 000 zł