Spersonalizowane etykiety od ręki – nowa jakość druku
Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą restaurację, która odnotowała wzrost zamówień na wynos, sieć sklepów detalicznych czerpiących korzyści z dowożenia towarów do domu, czy jesteś producentem, który rozpoczął sprzedaż bezpośrednią w sieci, możesz skorzystać z rozwiązania druku etykiet i opakowań, które jest tańsze, szybsze, spersonalizowane i możliwe w dowolnej ilości.
Technologia czeka
Tradycyjne możliwości generowania przychodów maleją z powodu pandemii COVID-19, zmieniających się nawyków konsumenckich i niewystarczającej wiedzy na temat nowych dostępnych rozwiązań. W wyniku zaistniałych zmian firmy są zmuszone coraz częściej do przeprojektowania swoich strategii. Sprzedawcy detaliczni, producenci-detaliści, restauratorzy i właściciele kawiarni, którzy wcześniej koncentrowali się na fizycznej sprzedaży i kontaktach bezpośrednich z klientem, zostali zmuszeni do ponownej weryfikacji i oceny swojej obecności w sieci, aby nadal skutecznie obsługiwać swoich klientów i utrzymywać działalność w obliczu restrykcji i ograniczeń. Ta zmiana zaowocowała nowymi możliwościami dla dostawców usług druku.
Nowe trendy
Sprzedaż internetowa dynamicznie rośnie z roku na rok. Przychody z handlu elektronicznego w Europie przekroczyły 425,2 mld USD w 2020 r., a wzrost ten prawdopodobnie będzie się utrzymywać, osiągając wartość około 570 mld USD do 2025 r. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że sprzedaż w sieci, niezależnie od sytuacji pandemicznej, będzie dynamicznie wzrastać. Wiele sklepów detalicznych i restauracji przeszło na działalność online. Chociaż początkowo usługi te zostały opracowane jako krótkoterminowa odpowiedź na utrzymanie biznesu, to wiele firm odblokowało dzięki temu nowe możliwości przychodów nastawionych na utrwalenie tych dodatkowych usług, a inne przedsiębiorstwa podążają za tym trendem.
Przejście na nowy model oparty na handlu e-commerce wiąże się z wyzwaniami operacyjnymi, których małe firmy nie brały dotąd pod uwagę, od pakowania, etykietowania i wysyłki po zarządzanie zapasami magazynowymi. Ponadto słuchanie, zrozumienie i reagowanie na zapotrzebowanie klientów jest coraz bardziej niezbędnym krokiem, który może pomóc ustabilizować firmy po tych niepewnych czasach, a dostawcy usług druku mają wyjątkowe możliwości, aby pomóc im w dostarczaniu niskich nakładów druku opakowań i spersonalizowanych etykiet.
Dostawcy usług druku często mają trudności z przyjmowaniem zamówień niskonakładowych na etykiety i opakowania, dlatego zdarza się, że odmawiają ich wykonania. Czas i koszt przygotowania mniejszych serii zwiększa cenę produkcji, która zniechęca klientów. Tymczasem zapotrzebowanie na niskonakładowe wydruki jest coraz większe. Lokalni mali producenci, sprzedawcy, dostawcy i wiele innych firm z różnych branż poszukują opakowań i etykiet drukowanych w mniejszych nakładach, które zapewnią efekt ,,wow” tak niezbędny przy sprzedaży online, aby pozyskać i utrzymać lojalność klientów.
Apetyt na oszczędności
Jednym z wielu przykładów jest belgijska organizacja społeczna enVie, która przeciwdziała marnowaniu żywności poprzez przygotowywanie gotowych dań z nadwyżki warzyw dostarczanych przez lokalnych rolników. Przed rozpoczęciem tego projektu humanitarnego organizacja enVie korzystała z usług zewnętrznego dostawcy usług druku. Rozwiązanie to jednak generowało wysokie koszty, długi czas oczekiwania i nadmiar wydrukowanych etykiet, dlatego firma zaczęła szukać rozwiązania, które pozwoli jej zoptymalizować proces etykietowania butelek i produktów. Sięgnęła po drukarkę etykiet Pro1050 firmy OKI, która zapewniła możliwość drukowania dokładnie takiej ilości etykiet, jaka jest potrzebna dla danej partii dań. Drukarka jest w stanie zadrukować 9 metrów nośnika na minutę, co umożliwia bardzo szybką produkcję etykiet. Wcześniej trzeba było najpierw wysyłać projekty do drukarni, czekać na wydruk próbny, a następnie czekać na dostarczenie wydrukowanych etykiet.
Drukarka Pro1050 firmy OKI jest innowacyjnym rozwiązaniem wykorzystującym możliwości technologii druku cyfrowego LED i oferującym opcję druku w pięciu kolorach CMYK + biały. Idealnie nadaje się ona do drukowania etykiet zarówno w małych nakładach, jak i pojedynczych sztukach. OKI Pro1050 obsługuje szeroką gamę różnych nośników, ułatwia drukowanie etykiet na nośnikach przezroczystych i kolorowych, dzięki możliwości wykorzystania tonera białego jako koloru spotowego pod CMYK lub jako tła w przypadku podłoży transparentnych.
Dla duszy i Ciała
Branża kosmetyczna jest jedną z najbardziej wymagających, ponieważ oprócz dobrej jakości produktu, niezwykle ważne jest odpowiednie opakowanie. Klienci często podejmują decyzje zakupowe już na podstawie wyglądu zewnętrznego. Dobrze zaprojektowana i wydrukowana etykieta nie jest prostym zadaniem, bowiem musi spełniać szereg rygorystycznych przepisów. Grehen to polski producent kosmetyków profesjonalnych do gabinetów kosmetycznych i Spa marki Charmine Rose, która jest obecna na rynku europejskim od 1989 r. Firma zdecydowała się na instalację w zakładzie pięciokolorowej drukarki etykiet firmy OKI z serii Pro1050, która pozwala, w czasie rzeczywistym, reagować na bieżące potrzeby produkcyjne. Ponadto, co jest także bardzo istotne, może drukować cyfrowo kolorowe etykiety z wykorzystaniem bieli na ciemnych, metalizowanych i przezroczystych foliach. Uzyskując przy tym oczekiwane i niepowtarzalne efekty, które podkreślają wysoką jakość kosmetyków. Inwestycja ta spowodowała wiele korzyści, nie tylko finansowych, ale również procesowych, takich jak: niezawodność, łatwość obsługi i elastyczność, druk na żądanie oraz swoboda zarządzania zamówieniami.
W ciągu ostatniego roku wiele przedsiębiorstw we wszystkich sektorach było dosłownie w trybie przetrwania. Musiały się dostosować poprzez przejście na sprzedaż online, aby zatrzymać klientów i przychody. W przypadku dostawców usług druku dywersyfikacja miała kluczowe znaczenie dla przetrwania i zabezpieczenia się na przyszłość, zapewniając gotowość do wykorzystania dochodowych możliwości i osiągnięcia wzrostu. Inwestycja w drukarkę z serii OKI Pro1050 zarówno dla dostawców druku jaki i małych i średnich firm przynosi wymierne korzyści. Model Pro1050 wprowadza nowy, wyższy standard druku etykiet. Dzięki Pro1050 stajemy się niezależni, możemy drukować krótkie serie etykiet w niskich nakładach i najwyższej jakości, co do niedawna w drukarniach nie było możliwe.
Tea time
Jednym z naszych lokalnych przykładów jest Tea Club, rodzinna firma importująca herbatę, założona w 1990 roku w Polsce. Sukces firmy doprowadził do otwarcia przez rodzinę sieci sklepów z herbatą i kawą Five O’Clock, które sprzedają również bezpośrednio specjalne mieszanki herbat i kaw. Firma odnotowała rosnące zapotrzebowanie na bardziej spersonalizowane produkty i poszukiwała rozwiązania, które pomogą jej w samodzielnej realizacji tych zleceń przez projektowanie i drukowanie etykiet we własnym zakresie. Firma Tea Club zainwestowała w pięciokolorową drukarkę etykiet Pro1050 firmy OKI. Umożliwiło to firmie tworzenie bardziej kreatywnych projektów, druk własnych etykiet i spersonalizowanych etykiet dla klientów na różnych materiałach, z możliwością drukowania w bieli na kolorowych i przezroczystych nośnikach.
Liczby nie kłamią
Zapotrzebowanie konsumentów na personalizację i zamówienia dostosowane do indywidualnych potrzeb stwarza także nowe możliwości na rynku opakowań. Europejskie stowarzyszenie European Brand & Packaging Design Association dowodzi, że 63% właścicieli marek, sprzedawców detalicznych, dostawców, agencji i specjalistów ds. opakowań uważa, że opakowania spersonalizowane zwiększają sprzedaż, a 52% twierdzi, że wpływa to pozytywnie na lojalność klientów.