G2 Esports zwiększa swoją popularność w Państwie Środka

Niemiecka organizacja esportowa G2 Esports założona przez legendarnego gracza League of Legends  Carlosa „Ocelote” Rodrigueza oraz inwestora esportowego Jensa Hilgersa, ogłosiła, że rozszerza obszar sprzedaży swoich produktów merchandisingowych na rynek chiński.

Organizacja  po raz pierwszy pojawiła się  na tamtejszym rynku w 2019 roku, kiedy to zaistniała w mediach społecznościowych na platformie Sina Weibo, mającej 248 milionów aktywnych użytkowników dziennie (Twitter 211 mln. ).

Statystyki wzrostu zainteresowania robią wrażenie, z zaledwie 30 tysięcy obserwujących w 2020 roku do ponad 1,4 miliona obecnie. Marka z Berlina szybko stała się jedną z najbardziej znanych zachodnich organizacji esportowych w Chinach.

Spółka macierzysta G Esports Holding GmbH, w 2019 roku wygenerowała roczny deficyt w wysokości 11,9 mln USD. Wchodzi na rynek o wartości 23 mld USD (zgodnie z raportem iResearch 2020).

G2 Esports oferuje chińskim fanom wybór towarów dostępnych na rynku europejskim,. Są to m. in. zestaw G2 2021 Pro Kit, gamę Essentials i produkty lifestylowe G2 x adidas. Organizacja planuje w najbliższych miesiącach wypuścić kolejne produkty, takie jak oficjalna koszulka G2 China, dostępne już wyłącznie na tamtejszym rynku.

Jako swój kanał sprzedaży wybrano należące do Alibaba Group platformy e-handlowe Taobao i Tmall, największe na chińskim rynku.

Otwierając sklepy merchandisingowe na krajowym rynku giganta Alibaby, G2 Esports podąża śladami klubów piłkarskich. FC Bayern Monachium (od 2015 r.) i Manchester United (od 2020 r.), które również prowadzą swoje flagowe sklepy w Tmall.