Zoom przejmuje Liminal, bo ma apetyt na webinary i wydarzenia masowe

Firma chce wykorzystać błyskawiczny wzrost do poszerzania pola działania o duże, biletowane wydarzenia hybrydowe.

Zoom wystrzelił podczas pandemii tak błyskawicznie, że od razu odebrał argumenty konkurencji – nawet tej, która przez lata stała się synonimem rozwiązań telekonferencyjnych. W kolejnych latach firma nie zamierza jednak poprzestać na ułatwianiu pracy hybrydowej pojedynczym pracownikom, o czym świadczy jej najnowszy zakup – przejęcie firmy Liminal, stojącej za aplikacjami ZoomOSC i ZoomISO. 

Czytaj też: Microsoft Teams – po co nam on i dlaczego jest świetny? Jak może być wykorzystany w szkołach?

Obie aplikacje mają umocnić pozycję Zooma, jeśli chodzi o wykorzystanie platformy do organizacji dużych wydarzeń czy szkoleń. Firma w ostatnich miesiącach kilkukrotnie wysyłała sygnały, że to dla niej obecnie priorytetowe obszary rozwoju – m.in uruchamiając w lipcu usługę Zoom Events i wykorzystując jej funkcjonalności do zorganizowania konferencji Zoomtopia 2021. 

“Wierzymy, że podobnie jak w przypadku pracy przyszłość wydarzeń będzie obejmować połączenie formatów wirtualnych i kontaktu osobistego. Niezależnie od tego, czy chodzi o duże targi, zjazdy firmowe, wydarzenia wewnętrzne czy zajęcia online, nasi klienci będą potrzebować całościowego rozwiązania, które umożliwi im tworzenie, organizację i zarządzanie takimi wydarzeniami” – skomentowała Janine Pelosi, CMO Zooma w poście dotyczącym przejęcia. 

Źródło: The Verge, fot: Charles DeLuvion/ Unsplash