Zasil w prąd swój dom Nissanem

Ładowarka FE-15 firmy Fermata Energy, która może zasilać budynki za pomocą akumulatora pojazdu elektrycznego, ładować go i wysyłać zmagazynowaną energię z powrotem do sieci, jest pierwszym tego rodzaju systemem, który uzyskał certyfikat w USA.

UL 9741, pod tym numerem Nissan uzyskał go dla rozwiązań ładowania dwukierunkowego modelu Leaf.

Technologia ta jest powszechnie znana jako Vehicle-to-Grid (V2G), Vehicle-to-Home (V2H) i Vehicle-to-Load (V2L). Można je stosować zamiennie, aby uzyskać system, który przekształca pojazdy elektryczne w zapasowe elektrownie.

Inni producenci samochodów również oferują rozwiązania do ładowania dwukierunkowego, w tym funkcję inteligentnego zasilania awaryjnego. Ford dysponuje nią dla całkowicie elektrycznego pojazdu F-150 Lightning. Jest też funkcja Hyundai Ioniq 5 i 6 V2L, która przydaje się na kempingu.

W komunikacie prasowym dyrektor generalny Fermata Energy David Slutzky powiedział, że właściciele Leaf mogą „wytworzyć dodatkową wartość z energii zgromadzonej w akumulatorze pojazdu”. Ładowarka może pomóc obniżyć całkowity koszt posiadania pojazdu elektrycznego, pozwalając budynkowi pobierać z niego energię. w godzinach szczytu.

Slutzky twierdzi, że może to również pomóc w zmniejszeniu obciążenia sieci energetycznej. Problem, który, chociaż nie istnieje w tej chwili, może być problemem w przyszłości. Chyba że przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i operatorzy sieci nie dokonają odpowiednich inwestycji.

Wszystkie modele Nissan Leaf z roku modelowego 2013 i nowsze są zatwierdzone do użytku z dwukierunkową ładowarką FE-15. Producent samochodów twierdzi, że nie ma to wpływu na gwarancję na akumulator.

Czytaj także: Lamborghini wprowadzi elektryki aby utrzymać modele spalinowe