Xiaomi przed Samsungiem – W Europie jak w Polsce
W ubiegłym kwartale Xiaomi zdetronizowało Samsunga na rynku smartfonów. Europa podąża za trendami w Polsce – u nas ta historyczna zmiana na pozycji lidera nastąpiła już wcześniej. Ze stosunkowo nowych marek najlepiej radzą sobie tak na całym kontynencie, jak i u nas Oppo i Realme.
Według agencji badawczej Strategy Analytics w minionym kwartale europejski rynek wchłonął 12,7 mln smartfonów Xiaomi. To gigantyczny wzrost o ponad 2/3, za sprawą którego chiński producent osiągnął 25,3 proc. europejskiego rynku. W tym czasie wieloletni niekwestionowany lider – Samsung – wprowadził na europejski rynek „zaledwie” 12 mln smartfonów. To oznacza historyczną zmianę na rynku telefonii komórkowej.
Czy taka sytuacja to jednorazowy incydent, czy początek nowego rozdania? Tego oczywiście nie wiadomo, to zależy, czy koreański gigant odrobi lekcję i posłucha rynku. Zdaniem analityków klienci doceniają produkty Xiaomi za połączenie wysokiej funkcjonalności i atrakcyjnej ceny, a na tym polu Samsung w ostatnich latach dużo traci sądząc po preferencjach europejskich klientów.
Tu warto zauważyć, że Europa podąża śladami naszego rynku, na którym Xiaomi zdetronizował Samsunga już w pierwszym kwartale tego roku. Tak wynika z danych agencji IDC. Również jeśli chodzi o trzecie miejsce, to tak w Europie, jak w Polsce należy ono do Apple.
Według danych Strategy Analytics pierwszą piątkę na europejskiej liście dostawców smartfonów dopełniają Oppo i Realme. Obie marki mają powody do zadowolenia, a zwłaszcza ta druga. O ile wynik Oppo 2,8 mln sprzedanych sztuk oznacza wzrost niemal 2-krotny, to sprzedaż 1,8 mln przez Realme oznacza aż 18-krotny wzrost. Z danych IDC wynika, że w Polsce obie chińskie marki również mają się bardzo dobrze – Oppo zamyka pierwszą piątkę, zaś Realme pozycjonowało się dwa oczka niżej w pierwszych trzech miesiącach tego roku.
Źródło: chip.de, IDC Polska