Woodorporność to plan Samsunga na zwiększenie udziału w rynku smarfonów
W ten sposób koreański producent chce powalczyć z chińską konkurencją i zwiększyć swój udział w globalnym rynku.
Nałożone w czasie prezydentury Donalda Trumpa blokady handlowe, wymierzone przede wszystkim w Huawei, sprawiają, że konkurencja na rynku amerykańskim chce skorzystać z okazji i sięga po bardziej wszechstronny marketing – tym bardziej, że inne firmy z Chin regularnie wprowadzają na rynek przystępne cenowo alternatywy. Wg serwisu GSMArena, powołującego się na koreański The Elec, pomóc ma w tym między innymi wodoodporność serii Galaxy A Samsunga.
Czytaj też: Xiaomi przed Samsungiem – w Europie i w Polsce
Do tej pory funkcjonalność dotyczyła tylko kilku flagowych smartfonów, ale w przyszłym roku ma objąć wszystkie urządzenia z serii, włącznie z budżetowym Galaxy A33. Wszystkie premiery zaplanowane na okres od marca do maja, czyli Galaxy A33, A53, A53 5G i A73 5G mają charakteryzować się standardem wodoodporności IP68. To zapewne oznacza wzrost cen (co stawiałoby pod znakiem zapytania szansę na wyrównaną walkę z Chińczykami), dlatego jak wynika z innych informacji The Elec, Samsung zamierza też uprościć technologię pokrycia tylnej ściany smartfona do jednej warstwy powierzchni i koloru.
Szukanie szansy na rynku amerykańskim to tylko jeden z powodów, dla których Samsung testuje nowe funkcjonalności i rozwiązania. Innym jest osiągnięcie 21,9% udziału w globalnym rynku w przyszłym roku. Wg koreańskiej firmy “odbicie” po koronawirusie ma przełożyć się w 2022 roku na sprzedaż 1,52 miliarda smartfonów. Samsung liczy więc na to, że sprzeda ponad 390 mln swoich smartfonów.
Źródła: GSMArena, The Elec, zdjęcie: Khiet Tam/ Unsplash