Według GfK cena elektroniki ma dla nas kluczowe znaczenie!
Według najnowszych analiz opartych na badaniu gfknewron Consumer, polscy nabywcy elektroniki konsumenckiej nadal stawiają cenę na pierwszym miejscu przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Niemniej jednak, detale zyskują na znaczeniu, a ekologia oraz łatwość obsługi również odgrywają istotną rolę.
GfK wybadało tredny na rynku elektroniki użytkowej
Badanie wykazało, że cena nadal pozostaje głównym czynnikiem wpływającym na wybór produktów elektronicznych, co nie zmieniło się pomimo kryzysu inflacyjnego. Jednakże specyfikacja techniczna, marka oraz promocje również mają istotne znaczenie dla polskich konsumentów.
Warto zauważyć, że ekologia, chociaż nieco schodzi na drugi plan, nadal wpływa na decyzje zakupowe. Dla niektórych nabywców istotne jest generowanie oszczędności energetycznych i finansowych. Z kolei łatwość obsługi jest kluczowym czynnikiem, szczególnie w kategorii drukarek, odkurzaczy i pralek.
„Wahania, choć z pozoru niewielkie, drastycznie przekładają się na strategie cenowe i marketingowe wszystkich marek działających na polskim rynku. W branży wartej kilkadziesiąt miliardów złotych przegapienie momentu wzrostu znaczenia kryterium niskiej ceny – albo jakiegokolwiek innego o dużym wpływie – może mieć dla firm silne konsekwencje. Dziś ewidentnie widać, że to właśnie cena, decyduje o przyciągnięciu i zatrzymaniu konsumentów. Niewiele przy tym wskazuje, by trend w najbliższych miesiącach uległ zmianie.” – mówi Maciej Piekarski, Client Business Partner w GfK – An NIQ Company
Badanie gfknewron Consumer, oparte na regularnych wywiadach z tysiącem osób, które dokonały zakupu sprzętu technologicznego w ostatnich trzech miesiącach, dostarcza cennych informacji na temat preferencji i trendów na rynku elektroniki konsumenckiej w Polsce.
Czytaj też: Znów można powalczyć o Nagrodę Jamesa Dysona!
Grafika tytułowa: rupixen / Unsplash