Ważna zmiana na Netflixie! Serwis zmieni politykę?
Netflix do początku 2022 roku był zdecydowanie najpopularniejszą platformą VOD na polskim rynku. W tym roku jednak coś pękło – oferta giganta jest coraz słabsza, ceny coraz wyższe a konkurencja nie śpi. HBO Max w ostatnich miesiącach ma nam do zaoferowania wielkie kinowe hity. Za kilka tygodni zadebiutuje Disney+ w bardzo atrakcyjnej cenie. A Netflix? Zamierza wprowadzić do serwisu reklamy!
Netflix i reklamy – co to oznacza?
Już na samym początku Was uspokoję – seanse nie będą Wam przerywane niczym na Polsacie czy TVN-ie. Gigant zamierza wprowadzić do swojej oferty nowy pakiet w atrakcyjnej cenie, który – by serwis mógł zarobić swoje – będzie wyświetlał nam reklamy. Jeśli zdecydujemy się na wyższą subskrypcję, nadal będziemy mogli się cieszyć niczym nie zakłóconymi treściami multimedialnymi.
Warto wspomnieć, że nie jest to zupełnie nowa praktyka w segmencie serwisów VOD. Takie abonamenty mają już w swojej ofercie za Oceanem zarówno HBO Max, jak i Disney+. Przedstawiciele Netflixa niejednokrotnie deklarowali, że są przeciwnikami wyświetlania reklam w serwisie. Jak się jednak okazuje, najpewniej by zachować możliwość rywalizowania z tańszymi w opłacaniu serwisami, zweryfikowali swoje podejście do tej kwestii.
Jak donosi New York Times, do pracowników Netflixa została rozesłana wewnętrzna notka, która zapowiada wprowadzenie nowej subskrypcji pod koniec bieżącego roku oraz wzmożoną walkę ze współdzieleniem kont. Najwyraźniej zarządzający serwisem na poważnie potraktowali odpływ sporej grupy subskrybentów do konkurencyjnych rozwiązań w ostatnich miesiącach.
Czytaj też: TOP 5 – najlepsze głośniki 2.1 do 500 złotych
Moim zdaniem Netflix powinien przede wszystkim zweryfikować stosunek ceny abonamentów do jakości oferowanych treści. Jest on bowiem niesamowicie słaby. Zmiany w tej materii mogłyby poprawić sytuację serwisu. Potrzebny jest też szeroki wybór tytułów na licencji. Dziś na rynku bez tego ani rusz…
Grafika tytułowa: freestocks / Unsplash