W USA rynek gier hamuje

Wydatki amerykańskich konsumentów na gry wideo spadły w II kwartale o 1,78 miliarda dolarów – podaje firma badawcza NPD. W ostatnim kwartale wyniosły 12,35 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 13 procent rok do roku.

Zarówno Microsoft, jak i Sony informują o spadkach przychodów z gier w miarę wychodzenia z pandemii.

Sony ostrzegło na początku tego tygodnia przed słabszymi wynikami osiągniętymi przez PlayStation, ponieważ sprzedaż gier spadła o 26 procent rok do roku. Firma tłumaczy ten spadek brakiem premier ciekawych tytułów na PlayStation w tym roku w porównaniu do 2021 roku i ogólnie mniejszą ilością czasu spędzanego na graniu w gry.

Przychody Microsoftu ze sprzętu Xbox spadły w ostatnim kwartale o 11 procent rok do roku, przy 6-procentowym spadku przychodów z treści i usług Xbox oraz 7-procentowym spadku ogólnych przychodów z gier.

Nintendo poinformował dzisiaj, że w 1 kwartale bieżącego roku sprzedano jedynie 3,43 miliona konsol Switch, a więc 22,9% mniej niż w 1 kwartale 2021 roku, kiedy to w ręce graczy trafiło 4,53 miliona konsol.

Nieco lepiej od segmentu hardware prezentuje się sprzedaż gier – sprzedano 41,41 miliona sztuk, a to 8,6% mniej względem zeszłego roku. Topowa trójka najlepiej sprzedających się produkcji raczej nikogo nie zaskoczy: Mario Kart 8 Deluxe, Animal Crossing: New Horizons i Super Smash Bros.

Podczas gdy ogólne wydatki na gry wyraźnie spadły w całej branży w II kwartale, zawartość subskrypcji była jedynym segmentem, który odnotował zyski, według NPD. I to pomimo tego, że Sony wprowadza odnowione subskrypcje PlayStation Plus pod koniec kwartału.

Czytaj także: Legenda powraca! Nowe gry w drodze?