W Australii odkryto skamieniałości przodków tygrysów tasmańskich

Trzech nowych krewnych wilka tasmańskiego odkryto niedawno w Australii. Może to oznaczać, że te groźne drapieżne torbacze były znacznie bardziej rozpowszechnione, niż wcześniej sądzono.

Naukowcy zidentyfikowali „miażdżącego kości” przodka tygrysa tasmańskiego. Kruszarka kości – wraz z dwoma innymi nowo odkrytymi przodkami tygrysa tasmańskiego – wędrowała po Australii od 25 milionów do 23 milionów lat temu, co czyni ich najstarszymi znanymi członkami rodziny Thylacinidae, jakie kiedykolwiek odkryto.

Bardziej powszechny niż kangur

Opisane w czasopiśmie Journal of Vertebrate Paleontology drapieżniki, które zdominowały australijski krajobraz w okresie późnego oligocenu (od 33,9 mln do 23 mln lat temu), na nowo definiują wiedzę naukowców na ich temat.

Sugerowany niegdyś pogląd, że Australia była zdominowana przez gadzie drapieżniki w tych 25-milionowych odstępach czasu, jest stale demontowany, ponieważ zapis kopalny torbaczy, takich jak te nowe tylakinidy, rośnie z każdym nowym odkryciem – powiedział Timothy Churchill, doktorant na Uniwersytecie Nowej Południowej Walii i główny autor badania, cytowany przez portal.

Nowo odkryte gatunki, które zostały znalezione w złożu skamieniałości w obszarze światowego dziedzictwa Riversleigh w północnej Australii, są spokrewnione z tygrysem tasmańskim (Thylacinus cynocephalus). Znany również jako thylacine, był ostatnim żyjącym członkiem swojej linii. Kiedyś żył na kontynencie australijskim, Tasmanii i Nowej Gwinei, ale około 2000 lat temu występował tylko na Tasmanii.

Źródło: livescience.com