VW Bulli powraca jako elektryk

Volkswagen wskrzesił swoją legendę. Określenie „samochód z duszą” chyba nigdy nie pasowało bardziej niż w przypadku tego modelu.

Pierwsza generacja, oznaczona jako T1, to symbol surferów i „dzieci – kwiatów”, produkowany od 1951 roku jeszcze dzisiaj do kupienia za cenę kilkukrotnie przewyższającą nowy egzemplarz.

Volkswagen Bulli naszych czasów, to oczywiście elektryczny ID. Buzz.

Czas na podróż w nieznane z ID. Buzz, elektrycznym vanem VW | EFL.pl

Reinkarnacja legendy ma silnik elektryczny o mocy 201 KM i mocy 150 kW napędzający tylne koła. Akumulator pokładowy ma pojemność 77 kWh i chociaż nie ma jeszcze potwierdzonego zasięgu, to według fachowców, możemy spodziewać się około 400 kilometrów.

Samochód do przewozu osób ID Buzz i furgon ID Buzz Cargo mają ładowanie 170 kW. Dzięki czemu akumulator można naładować od 5 do 80 procent w ciągu 30 minut. Oba modele będą standardowo wyposażone w dwukierunkowe ładowanie, czyli nie tylko mogą zasilać urządzenia gospodarstwa domowego, takie jak sokowirówka, blender czy telewizor, ale teoretycznie można też ponownie podłączyć zasilanie do sieci.

Wnętrze wydaje się być szczególnym sukcesem. Mnóstwo schowków, pięć portów w Cargo i osiem w Buzzie. „Cyfrowy kokpit” przed kierowcą to wyświetlacz o przekątnej 5,30 cala. Po środku deski rozdzielczej znajduje się ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, który można ustawić do 12 cali. Większość fizycznych przełączników została wyeliminowana, ponieważ samochód wykorzystuje przyciski dotykowe i ekrany dla większości funkcji. Oświetlenie otoczenia można ustawić na 30 różnych kolorów.

Wnętrze elektrycznego vana Volkswagen ID Buzz

Na pokładzie znajduje się ponad 30 systemów asystujących, w tym komunikacja „Car2X”. Buzz będzie pobierał dane przez chmurę z pobliskich Volkswagenów i podobno dowiaduje się o zagrożeniach lub ruchu drogowym w pobliżu. A „funkcja pamięci” pozwoli nauczyć samochód dostawczy skomplikowanych manewrów, takich jak parkowanie na stromym podjeździe lub pokonywanie parkingu w pracy.  

Produkcja ID Buzz rozpocznie się jeszcze w tym roku, a pierwsze dostawy mają nastąpić jesienią w Europie.

Czytaj także: Elektryczny DeLorean – promocja za pomocą legendy