Twitter ukarany

Serwis społecznościowy nadużywał prywatnych informacji (w tym numerów telefonów) w celu kierowania reklam. Informował użytkowników, że informacje będą wykorzystywane ze względów bezpieczeństwa.

Teraz zapłaci 150 milionów dolarów kary w ramach ugody sądowej ogłoszonej przez Departament Sprawiedliwości i Federalną Komisję Handlu (FTC). Sąd stwierdził, że Twitter wprowadzał w błąd, naruszał ustawę FTC i ugodę z agencją z 2011 roku.

Oprócz kary finansowej umowa wymaga od Twittera udoskonalenia swoich praktyk w zakresie zgodności.

„Chociaż Twitter informował użytkowników, że zbiera ich numery telefonów i adresy e-mail w celu zabezpieczenia ich kont, nie ujawnił, że wykorzystuje je również do innych celów. W szczególności, aby pomóc reklamodawcom w dotarciu do preferowanych odbiorców” – czytamy w uzasadnieniu.

Nowy nabywca serwisu – miliarder Elon Musk skrytykował model biznesowy funkcjonujący obecnie w serwisie, który jest oparty na reklamach. Zobowiązał się do dywersyfikacji źródeł przychodów.

„Twitter uzyskał dane od użytkowników pod pretekstem wykorzystania ich do celów bezpieczeństwa. Ostatecznie wykorzystał je również do kierowania reklam do użytkowników” – powiedziała przewodnicząca FTC Lina Khan w oświadczeniu. Takie praktyki wpłynęły na ponad 140 milionów użytkowników Twittera, jednocześnie zwiększając jego główne źródło przychodów.

Firma zarobiła 5 miliardów dolarów w 2021 roku. We wniosku na początku tego miesiąca poinformowała, że ​​odłożyła 150 milionów dolarów po uzgodnieniu kary z FTC.

Czytaj także: Musk planuje podwoić przychody Twittera