Twarde dane nie kłamią: ten rok należał do TikToka

W kolejnych miesiącach serwisy społecznościowe będą czerpać z aplikacji garściami – taki sukces, jak wyprzedzenie stron Google, Facebooka czy Amazona nie może przejść niezauważony.

O tym, że największe firmy technologiczne świata przyglądają się TikTokowi i kopiują krok po kroku funkcjonalności aplikacji pisaliśmy w tym roku wielokrotnie. Wyniki podsumowania roku, przygotowanego przez firmę Cloudflare pokazują, że to nie próba chaotycznego przystosowania się do nowego trendu, a reakcja na decyzje światowego lidera – TikTok.com po raz pierwszy wyprzedził w ostatnich miesiącach Google.com w rankingu najpopularniejszych witryn na świecie. 

Czytaj też: „Za stary na TikToka”? Nowy raport pokazuje, kto korzysta z aplikacji w Polsce

Wynik robi wrażenie tym bardziej, że strona Google’a jest przecież bazą dla szeregu usług koncernu – od zdjęć przez tłumacza czy serwis z wiadomościami. TikTok wyprzedził też borykającego się z problemami wizerunkowymi i ewoluującego w kierunku nowych rozwiązań Facebooka w rankingu najpopularniejszych serwisów społecznościowych świata. O sukcesie aplikacji mówiło się już w pierwszych miesiącach pandemii w 2020 roku, jednak dopiero w 2021 roku TikTok przeskoczył o 6 pozycji w górę, wyprzedzając (oprócz strony Google i Facebooka) Amazona, Netflixa, Apple i Microsoft. 

Inny trend odnotowany przez Cloudfare dotyczy okresu świątecznego, kiedy na liście najpopularniejszych stron świata szybko zaczyna piąć się Netflix, wyprzedzający w tym okresie m.in Amazona, globalnego lidera wśród platform e-commerce (święcącego triumfy kilka tygodni wcześniej) czy Apple. Dzięki fenomenowi serialu “Squid Game” platforma wygrywa nawet z darmowym Youtube, którego dni chwały przypadają na luty i mecz finałowy amerykańskiej ligi futbolowej. 

Źródło: Cloudflare, fot: Hello I’m Nik/ Unsplash