„Za stary na TikToka”? Nowy raport pokazuje, kto korzysta z aplikacji w Polsce

TikTok to dla reklamodawców rozwiązanie problemu ślepoty banerowej i możliwość dotarcia do odbiorców w wieku 18-34 lata, którzy dziś zdecydowanie dominują wśród użytkowników aplikacji.

Jeszcze niedawno można było lekceważyć potencjał TikToka,  zbywać twierdzeniem, że jest to serwis głównie dla nastolatków i uznać za jedną z sezonowych mód, które znikną szybciej niż zdążymy się obejrzeć. Dziś, gdy funkcjonalności aplikacji w pośpiechu kopiują konkurenci z Facebooka, Instagrama czy Youtube’a, zmianie uległ też profil odbiorcy TikToka, a możliwości serwisu przyciągają największych reklamodawców – również w Polsce. Agencja OpenMobi przygotowała raport, który pokazuje, kto najczęściej korzysta z aplikacji w naszym kraju. 

Czytaj też: TikTok testuje możliwość wręczania napiwków twórcom

Okazało się, że dominującą grupą wśród prawie 8 milionów użytkowników nie jest młodzież poniżej 18 roku życia, ale młodzi dorośli, czyli osoby między 18 a 34 rokiem. Stanowią oni aż 60% sięgających po TikToka w Polsce. Młodzież w wieku 13-18 lat stanowi trochę ponad jedną trzecią (34%) wszystkich użytkowników w naszym kraju. Z TikToka korzystają w głównej mierze kobiety, ale odsetek mężczyzn stale rośnie. W pierwszej połowie roku ich liczba zwiększyła się o 6%. 

To, na co jeszcze warto zwrócić uwagę w raporcie OpenMobi, to fakt, że dla większości użytkowników TikToka w naszym kraju jego pobranie nie jest tylko efektem ciekawości – większość pozostaje jej lojalna na wiele miesięcy. 78% uczestników badania przeprowadzonego przez agencję deklaruje, że posiada aplikację od ponad roku (część ma ją już nawet 3 lata), a 66% spędza w niej więcej niż godzinę dziennie. 

“(Użytkownicy Facebooka) to nadal przede wszystkim reprezentanci pokolenia Z. Widać jednak, że użytkownicy dorośli, są bardziej świadomi i skorzy do zakupów (…) wybierają produkty znane i w przystępnych cenach. Dostępność marki i wygoda zakupu to dla nich ważny atut. Nie mają też trudności z poruszaniem się w świecie płatności online” – mówi Marek Naruszewicz, CEO OpenMobi. Wg badania agencji użytkownicy TikToka nie zrażają się do publikowanych w serwisie treści reklamowych, które uznają za bardziej naturalne niż w innych mediach. Co więcej, ⅓ z nich dokonała zakupu pod wpływem takiej reklamy. 

(OpenMobi)