Teraz możesz odmówić śledzenia przez aplikacje także na Androidzie
Nowe narzędzie przeglądarki DuckDuckGo to rozwiązanie podobne do tego, które od kilku miesięcy cieszy się wielką popularnością wśród posiadaczy iPhone’ów.
W maju Apple udostępniło usługę App Tracking Transparency, umożliwiającą blokadę śledzenia przez aplikacje w celach reklamowych. Dziś użytkownicy muszą wyrazić na to zgodę, i nie trzeba było ich długo namawiać, by z tej funkcji chętnie korzystali – o czym świadczą wielomiliardowe straty Facebooka i innych platform zarabiających na targetowanych reklamach.
Czytaj też: Facebook i inni tracą miliardy przez nową funkcję iPhone’a
Podobne rozwiązanie, tyle że dla posiadaczy smartfonów z Androidem, przygotowała skoncentrowana na prywatności użytkowników przeglądarka DuckDuckGo. Na razie z osłony DuckDuckGo w fazie beta testów mogą skorzystać wybrani, którzy zainstalują przeglądarkę na smartfonie i zapiszą się na listę oczekujących. Data wprowadzenia funkcji w ostatecznej formie nie jest jeszcze znana.
W oparciu o dane DuckDuckGo, 96% popularnych, darmowych aplikacji na Androida zawiera ukryte trackery firm zewnętrznych, z czego 87% z nich przekazuje dane do Google’a, a 67% – do Facebooka. Firma przypomina również, że udostępnienie App Tracking Transparency spowodowało, że reklamodawcy zaczęli lokować większe budżety reklamowe właśnie na sprzęt z Androidem. Choć narzędzie DuckDuckGo to na razie tylko niewielki zwiastun zmian, to marketingowcy już mogą czuć się zaniepokojeni.