Facebook i inni tracą miliardy przez nową funkcję iPhone’a
App Tracking Transparency przyniosło technologicznym gigantom stratę średnio 12% przychodów reklamowych w drugiej połowie roku.
Kilka miesięcy temu Apple wprowadziło do nowych systemów iOS funkcję App Tracking Transparency, która cieszy się dużym powodzeniem wśród użytkowników, ale też spędza sen z powiek szefom mediów społecznościowych takich jak Facebook, Youtube, Twitter czy Snapchat. Usługa, umożliwiająca kontrolę nad informacjami, które pozyskują od nas te aplikacje w celach reklamowych, przyczyniła się do tego, że w drugiej połowie wymienione serwisy straciły prawie 10 miliardów przychodów reklamowych – poinformował “Financial Times”.
Dziennik w swoim tekście powołuje się na dane firmy analitycznej Lotame, która szacuje, że wspomniana wielka czwórka straciła średnio 12% przychodów reklamowych. Najbardziej ucierpieć miały Snapchat (ze względu na model biznesowy w całości bazujący na smartfonach) i uzależniony od targetowanych reklam Facebook. Komentujący wyniki badań dla “FT” i “Gizmodo” uważają jednak, że estymowane straty są niedoszacowane, i sam Facebook mógł w ostatnich miesiącach stracić przychody w wysokości 8.3 miliarda dolarów.