Tajemniczy obiekt nadaje sygnał na Ziemię. Robi to już od 33 lat

Naukowcy odkryli w kosmosie obiekt, który od 33 lat wysyła na Ziemię sygnał radiowy i robi to dokładnie co 22 minuty.

W początkowym okresie naukowcy nie potrafili określić co tak naprawdę udało im się odkryć. Zdaniem części naukowców jest magnetarem o najdłuższym okresie emitowania fal radiowych, jaki kiedykolwiek wykryto.

W odkryciu obiektu pomógł teleskop Murchison Widefield Array na Wajarri Yamaji Country w Australii Zachodniej. Obiekt otrzymał nazwę GPM J1839-10 i jak podaje dr Natasha Hurley-Walker, która przewodniczyła badaniom, oddalony jest od Ziemi o 15 tys. lat świetlnych.

Ten niezwykły obiekt kwestionuje nasze rozumienie gwiazd neutronowych i magnetarów, które są jednymi z najbardziej egzotycznych i ekstremalnych obiektów we wszechświecie (…) Zakładając, że jest to magnetar, nie powinno być możliwe, aby ten obiekt wytwarzał fale radiowe, ale je widzimy. Co 22 minuty emituje pięciominutowy impuls energii o długości fali radiowej i robi to od co najmniej 33 lat – powiedziała dr Natasha Hurley-Walker.

W celu potwierdzenia odkrycia wykorzystano inne teleskopy, takie jak trzy radioteleskopy CSIRO w Australii czy radioteleskop MeerKAT w RPA.

Naukowcy zamierzają obecnie kontynuować obserwacje GPM J1839-10, aby lepiej przeanalizować jego właściwości. Liczą również na to, że uda im się znaleźć podobne obiekty we Wszechświecie.

Obiekt GPM J1839-10 odkrył międzynarodowy zespół kierowany przez astronomów z węzła Międzynarodowego Centrum Badań Radioastronomicznych (ICRAR) Uniwersytetu Cutrin.

Czytaj też: Ten komputer potrafi czytać ludzkie myśli!

Źródło: wp.pl