Szokująca promocja w aplikacji niemieckiego KFC
9 listopada 1938 roku na terenie ówczesnych Niemiec i Austrii doszło do pogromu ludności żydowskiej. Akcja przeprowadzona przez członków NSDAP – Narodowosocjalistycznej Niemieckiej Partii Robotników, znana jako „Noc kryształowa” stała się początkiem prześladowań Żydów na terenie III Rzeszy.
Akcja bezpośrednio doprowadziła do podpaleń, morderstw i wysłaniu do niemieckich obozów koncentracyjnych jednej czwartej mniejszości żydowskiej.
W rocznicę tej haniebnej akcji, niemiecki oddział sieciowego fast fooda KFC wysłał swoim klientom sms-a o treści: „Rocznica pogromu nocy kryształowej – zafunduj sobie jeszcze bardziej delikatny ser z chrupiącym kurczakiem. Teraz w KFCheese!”.
Godzinę później klienci dostali kolejną wiadomość, tym razem z przeprosinami – jak podaje niemiecki brukowiec „Bild”, z następującą treścią:
„Z powodu błędu naszego systemu wysłaliśmy nieprawidłową i nieodpowiednią wiadomość do użytkowników naszej aplikacji. Jest nam bardzo przykro. Skontrolujemy nasze procesy wewnętrzne, by to się nigdy więcej nie powtórzyło”.
Sprawę nagłośnił izraelski dziennik Jerusalem Post, wywołując burzę. Dyrekcja niemieckiego KFC natychmiast posypała głowy popiołem i przesłała do redakcji dziennika oświadczenie, w którym przeprosiła za zaistniałą sytuację.
Winą obarczono „półautomatyczny proces tworzenia treści, który powiązany jest z kalendarzami zawierającymi święta narodowe i obchody”.
Nazywając błąd „oczywiście złym, niestosownym i niedopuszczalnym”, sieć fast foodów KFC poinformowała, że „zawiesiła komunikację w aplikacji. Analizuje obecny proces, by upewnić się, że taki problem już się nie powtórzy”.
Czytaj także: Skaner twarzy w restauracji KFC powie ci, co chciałbyś zjeść