Szafirowa planeta? Nowe odkrycie naukowców!

Naukowcy odkryli ciekawą egzoplanetę. Są to planety położone poza Układem Słonecznym. Akurat HAT-P-7b zawiera coś, co każdego odkrywcę drogocennych kamieni przyprawi o szybsze bicie serca.

Sami odkrywcy opisują egzoplanetę jako jedną z najbardziej fascynujących obiektów we wszechświecie. Co prawda ogromny gazowy gigant położony jest około 1 000 lat świetlnych od Ziemi, ale za to jak wpływa na wyobraźnię kosmicznych odkrywców!

HAT-P-7b to ogromny gazowy gigant, którego chmury zawierają substancję tworzącą szafiry i rubiny.

HAT-P-7b to ogromny gazowy gigant położony ok. 1 tys. lat świetlnych od Ziemi, na którym panują iście ekstremalne warunki, donoszą naukowcy, którzy bliżej zbadali ten świat. Ku swojemu zaskoczeniu odkryli bowiem, że ma on własną pogodę – jest to tym samym pierwszy gazowy gigant odkryty poza Układem Słonecznym, który może pochwalić się taką cechą – czytamy na portalu.

Na HAT-P-7b wieją bardzo silne wiatry i jak podaje NASA dodaje, że warunki panujące na planecie sprawiają, że raczej nigdy nie uda się jej skolonizować. Choć nie podaje jednocześnie agencja w jaki sposób ludzie mieliby tam dotrzeć.

To co udało się także dostrzec to fakt, że jedna strona planety jest stale zwrócona w stronę swojej gwiazdy i panuje tam ogromna temperatura na poziomie ok. 2,5 tys. st. C.

Źródło: komputerswiat.pl

Czytaj też: Budowa bazy na Księżycu – ważne przedsięwzięcie dla ludzkości?

Grafika tytułowa: Pawel Czerwinski / Unsplash