Starbucks wchodzi w cyfrowe tokeny
Amerykańska sieć kawiarni, obecna w krajach na całym świecie zamierza wkrótce wejść na rynek niewymiennych tokenów (NFT).
Biznesmen-miliarder Howard Schultz, który powrócił do Starbucksa jako tymczasowy dyrektor generalny, ogłosił tę wiadomość na otwartym forum. Oznajmił, że zamierza to zrobić przed końcem obecnego roku.
Schultz stwierdził, że jest to dobry moment, aby dołączyć do NFT. Chwaląc firmę, powiedział:
„Jeśli spojrzeć na firmy, marki, celebrytów, influencerów, którzy próbują stworzyć cyfrową platformę NFT i biznes, nie mogę znaleźć takiej, która ma skarbnicę aktywów, porównywalną ze Starbucksem. Od przedmiotów kolekcjonerskich po całe dziedzictwo”.
W poście na blogu Starbucks potwierdził plany dotyczące niewymiennych, cyfrowych tokenów. Stwierdził, że jest to jeden z realizowanych właśnie projektów firmy.
Inicjatywa pojawia się w momencie, gdy firma stoi przed wieloma wyzwaniami, w tym niezadowoleniem występującym wśród części pracowników, wyższymi cenami z powodu rosnącej inflacji oraz problemami wizerunkowymi na drugim co do wielkości rynku chińskim. Klientka jednego z lokali Starbucks China opublikowała niedawno na Weibo wyjątkowo sugestywne zdjęcie karalucha w kubku z kawą.
Czytaj także: Pierwsza konfiskata NFT przez Urząd Skarbowy