Spotify przejmuje Kinzen
Firma Spotify Technology poinformowała dzisiaj, że przejęła firmę Kinzen, która pomogła jej zidentyfikować szkodliwe treści na platformie.
Przejęcie jest częścią wysiłków Spotify na rzecz radzenia sobie z niewygodnymi treściami w swoim serwisie po wydarzeniach w związku z „The Joe Rogan Experience”. Podcaster został oskarżony o rozpowszechnianie innych niż oficjalne wiadomości na temat COVID-19.
Firma z siedzibą w Dublinie współpracuje ze Spotify od 2020 roku. Początkowo koncentrując się na integralności treści związanych z wyborami na całym świecie. Od tego czasu kompetencje Kinzena rozszerzyły się o przeciwdziałanie dezinformacji.
„Kinzen oferuje połączenie narzędzi i wiedzy, które pomogą nam lepiej zrozumieć treści na naszej platformie i pojawiające się trendy nadużyć”. Powiedziała Sarah Hoyle, szefowa serwisu Spotify ds. zaufania i bezpieczeństwa.
Na początku tego roku Spotify powiedział, że będzie bardziej przejrzysty w określaniu, jakie treści są dopuszczalne i niedopuszczalne. Po raz pierwszy platforma opublikowała zasady w styczniu. W czerwcu utworzyła Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa, która ma na celu dostarczanie informacji na temat szkodliwych treści.
Kinzen zapewni wczesne ostrzeżenia o problemach na różnych rynkach, pomagając Spotify skuteczniej moderować treści w większej liczbie języków.
Czytaj także: Spotify z doradcami ds. bezpieczeństwa