Spadek przychodów chińskiego rynku gier

Wspierana przez państwo Chińskie Stowarzyszenie Praw Autorskich Audio-Video (China Audio-Video and Digital Publishing Association), wydała raport, z którego wynika, że przychody chińskiego sektora gier spadły po raz pierwszy od 14 lat.

Największy na świecie rynek gier wideo stracił w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku 1,8%. To przekłada się na kwotę 21,8 miliarda dolarów.

Powodem spadku jest zacieśnianie przez Pekin nadzoru nad branżą, głównie w postaci wydawania zezwoleń i ograniczenia nakładane na nieletnich.

Te działania pociągnęły za sobą także spadek liczby graczy z 666,57mln do 665,69 mln.

Słabe wyniki chińskiego rynku gier stoją w opozycji do światowych. Te wzrastają w tym samym czasie o 6,16% czyli o prawie 9 miliardów dolarów.

Działania Chin ingerujące w branże gier są częścią szerszej polityki represji regulacyjnej. Obejmuje ona wiele innych obszarów gospodarki, od nieruchomości po technologię.

Władze reagując na pogarszające się w ostatnich miesiącach wyniki łagodzą obostrzenia, starając się wzmocnić gospodarkę poszkodowaną przez wprowadzanie środków powstrzymujących pandemię COVID-19. Zmiana ta wzbudza nadzieję dla firm i inwestorów, że najgorsze już minęło, chociaż nadal są trema.

Czytaj także: Legenda powraca! Nowe gry w drodze?