Samsung chce stawiać na jakość, nie na ilość!

Koncern z Korei w ostatnich latach w widoczny sposób zmienił swoje nastawienie do klientów. Wsparcie dla jego produktów jest dłuższe, portfolio zostało odchudzone, a zadowolenie użytkownika z korzystania ze spójnego środowiska pracy stało się priorytetem dla Samsunga. Skutki zmiany na stanowisku CEO?

Samsung zmienia się na naszych oczach?

DJ Koh był osobą, która kilka lat temu zainicjowała pozytywne zmiany w polityce i portfolio koreańskiego koncernu. Za jego kadencji doszło do uporządkowania oferty Samsunga na rynku smartfonów oraz tabletów. Poza tym koncern z Korei wdrożył w przypadku swoich urządzeń niezwykle przejrzystą i intuicyjną w obsłudze nakładkę systemową One UI, która – zdaniem wielu osób – jest najlepszą nakładką na Androida w ogóle.

Prawdziwa rewolucja to już jednak kolejne lata, w których stery koreańskiego giganta przejął Dr. TM Roh. Portfolio giganta przeszło dalszą kuracje odchudzającą, aby było dla klientów maksymalnie przejrzyste. Mocno w górę poszła jakość urządzeń Galaxy. Wydłużono też dla nich wsparcie dużymi aktualizacjami Androida (nawet do 4 lat). Dowiedzieliśmy się także, że kolejne wersje systemu od Google mają być wprowadzane błyskawicznie, czego przedsmak mieliśmy w 2022 roku.

Przedstawiciele Samsunga otwarcie wypowiadają się również w mediach, że priorytetem dla koreańskiego giganta nie jest teraz to, by co roku zachęcać nas do zmiany smartfona czy tabletu. Nasze urządzenia mają nam służyć dłużej, a taka polityka ma się przyczynić do zmniejszenia śladu węglowego generowanego przez producenta. Samsung jest niekwestionowanym liderem rynku sprzętu pracującego pod kontrolą Androida i trudno będzie komukolwiek strącić go z tego stołka.

Czytaj też: Xiaomi 14 – pierwsze wieści w sieci!

Dajcie koniecznie znać, jak Wy oceniacie zmiany w polityce Samsunga w ostatnich latach. Moim zdaniem koncern z Korei prezentuje wizjonerskie podejście do rynku urządzeń mobilnych. Inni producenci będą teraz musieli do niego równać, jeśli będą chcieli pozostać ze swoimi produktami konkurencyjni wobec urządzeń Galaxy.

Grafika tytułowa: Jonas Leupe / Unsplash