Przed premierą “Wiedźmina” Netflix odpala Tudum – bazę wiedzy na temat swoich produkcji
Na razie serwis ma być głównie bazą ekskluzywnych materiałów, niewykluczone jednak, że rozwinie się w kierunku platformy umożliwiającej e-zakupy.
Po udostępnieniu widzom swojej listy przebojów i pierwszym kroku w kierunku rozwinięcia oferty gier mobilnych, Netflix stworzył bazę wiedzy, która pozwoli na bieżąco monitorować wszystkie zbliżające się premiery, obejrzeć m.in wywiady na wyłączność, materiały zza kulis poszczególnych produkcji i towarzyszące im klipy specjalne. Tudum, bo tak nazywa się nowy serwis, nawiązuje do dźwięku który słyszymy na początku każdej oryginalnej produkcji Netfliksa, a także do fanowskiej konferencji, której pierwsza edycja odbyła się we wrześniu.
Czytaj też: Netflix: rozpiska premier na grudzień 2021, dzień po dniu
Bozoma Saint John, globalna szefowa marketingu (CMO), poinformowała o tym, że w serwisie znajdziemy pierwsze informacje o tym, czy dany serial został przedłużony o kolejny sezon, kiedy można spodziewać się poszczególnych premier, a także informacje o szerszym kontekście produkcji – skąd możemy znać aktorów z “Wiedźmina”, gdzie kupić sukienkę z “Emily w Paryżu” czy jak wykonać na własną rękę naszyjnik z “Outer Banks”.
Na razie Tudum będzie więc przede wszystkim rodzajem otwartego centrum prasowego, które można powiązać z własnym kontem na Netfliksie – dzięki temu otrzymamy informacje dotyczące tych produkcji, które szczególnie nas interesują. Komunikat Saint John świadczy jednak o tym, że z czasem platforma może rozrosnąć się o nowe funkcje, m.in w kierunku fanowskiego marketplace’u, gdzie będzie można dokonać zakupów związanych z produkcjami. Obecnie serwis dostępny jest jedynie w wersji anglojęzycznej, ale – jak czytamy w komunikacie – “to dopiero początek”.
Żródło: Tech Crunch, Netflix