Popyt na gry mobilne wyhamował w 2022 roku

Firma analityczna Data.ai opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na gry mobilne spadły w zeszłym roku.

Powodem jest oszczędność konsumentów w podejmowaniu decyzji zakupowych w odpowiedzi na rosnącą inflację.

Wydatki na gry mobilne spadły na całym świecie o 5% w 2022 roku. Wyniosły 110 miliardów dolarów, podał raport zatytułowany „State of Mobile”. Raport dotyczy również innych sektorów branży mobilnej, takich jak reklamy, sprzedaż detaliczna i aplikacje społecznościowe.

Co ciekawe o 8% wzrosła liczba instalacji tytułów mobilnych, osiągając rekordowe 90 miliardów dolarów. Dominowały tytuły tak zwane „hipercasualowe”.

„Widzimy, jak pojawia się ten główny motyw, że ludzie są bardziej wrażliwi na ceny i bardziej konserwatywni finansowo”. Powiedziała CNBC Lexi Sydow, szefowa działu analiz w Data.ai, dodając, że „największym hitem” w wydatkach na aplikacje były gry.

W obliczu wzrostu cen i kosztów kredytów, ludzie ograniczają zakupy uznaniowe, szczególnie gry.

Rynkowi eksperci przewidują, że globalna sprzedaż gier i usług, w tym gier na konsole i komputery PC, spadnie o 1,2%. W 2023 osiągnie 188 miliardów dolarów.

Inwestorzy internetowi oczekują, że akcje te osiągną najlepsze wyniki w 2023 r., wynika z badania JPMorgan. Wzrost ten został ostatnio zakwestionowany przez szereg przeciwności makroekonomicznych, w tym wzrost kosztów utrzymania i wyższe stopy procentowe.

W ubiegłym roku nastąpił również powrót do pracy poza domem. To wiąż się z normalizacją zasad podróżowania w porównaniu z apogeum pandemii Covid-19 w 2020 roku. Wtedy znaczna część świata została zamknięta w domach.

Według badań Data.ai aplikacje niezwiązane z grami okazały się bardziej odporne w 2022 r. Wartość zakupów w takich aplikacjach wzrosła o 6% rok do roku do 58 miliardów dolarów. Wzrost był napędzany głównie subskrypcjami i zakupami w aplikacjach na platformach streamingowych, aplikacjach randkowych i krótkich serwisach wideo, takich jak TikTok.

Czytaj także: TOP 5 – najlepsze plenerowe gry mobilne