Polacy w pandemii są zadowoleni z życia rodzinnego – i ciężsi średnio o 6,4 kg

Ostatnie miesiące służyły poprawie relacji rodzinnych, ale wyniki badania Ipsos dla Huawei ciężko uznać za napawające optymizmem.

Po wybuchu pandemii rzeczywistość nie niesie zbyt wiele pozytywnych informacji, ale wyzwania związane z tym okresem nie przeszkodziły Polakom w poprawie swojego życia rodzinnego – wynika z badania Ipsos, przeprowadzonego na zlecenie Huawei. Zadowolone z niego jest aż 63% Polaków, z czego co czwarty uważa, że do poprawy relacji przyczyniło się spędzanie większej ilości czasu w domu. Lockdowny miały też swoje słabsze strony, o czym świadczy inny wynik – aż 32% ankietowanych przyznało, że przybrało na wadze. Jak czytamy w wynikach badania, oznacza to, że z nadwagą boryka się prawie połowa Polaków (48%). Aż 60% z nas ma poczucie, że w kolejnych miesiącach musi popracować nad kondycją fizyczną. Co ciekawe, nadziei upatrujemy w technologiach – aż 40% badanych deklaruje, że planuje kupić urządzenie elektroniczne, takie jak smartwatch czy smartfon, ponieważ uważa, że może to pomóc im zadbać o zdrowie i wrócić do formy.

Zmiany sposobu żywienia dotyczą wszystkich grup demograficznych, ale w największym stopniu młodych, w wieku 18-24 lata. To oni stanowią dominującą grupę wśród tych, którzy więcej czasu spędzali przed telewizorem lub komputerem, to również oni należą do grupy najczęściej skarżącej się na podwyższony stres, sprzyjający problemom ze zbędnymi kilogramami. Połowa badanych narzekała na brak energii, niepokój (39%), problemy ze snem (33%), uczucie przytłoczenia obowiązkami (32%), spadek koncentracji (30%) i spadek samooceny (26%). 

Polacy skarżyli się też na pandemiczne obostrzenia, wśród największych utrudnień wskazując noszenie maseczek, utrudnienia w dostępie do służby zdrowia czy brak możliwości spotykania się z przyjaciółmi. Raczej bezboleśnie przeszliśmy za to na pracę hybrydową lub zdalną – tylko 19% ankietowanych przyznało, że łączenie pracy z domu z opieką nad dziećmi było dla nich uciążliwe, a 21% – że praca zdalna była dla nich niedogodna.