Optymistyczne dane z raportu o esporcie
Firma Newzoo zajmująca się danymi z gier opublikowała „Global Esports and Live Streaming Market Report” na rok 2022. Prognozuje w nim, że do końca roku branża wygeneruje prawie 1,38 miliarda dolarów przychodów.
I chociaż sponsoring pozostaje głównym źródłem przychodów w sporcie elektronicznym, są też inne składniki składające się na sukces. Newzoo postrzega również współstrumieniowanie i tworzenie treści jako kluczowe segmenty rozwoju tej branży.
Sponsoring pozostaje na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o przychody. Twórcy raportu szacują, że transakcje z markami i innymi tego typu partnerstwami wyniosą 837,3 miliona dolarów. Prawie 60% całkowitych przychodów. Jednak, w miarę jak marki esportowe stają się markami lifestylowymi, transmisje na żywo, co-streaming, sprzedaż towarów i programy lojalnościowe stają się większymi składnikami przychodów.
Publiczność transmisji na żywo w grach osiągnęła w ubiegłym roku poziom ponad 810 milionów osób. Twitch i YouTube Gaming są wiodącymi platformami na Zachodzie (Chiny mają własne platformy do przesyłania strumieniowego). W bieżącym roku powinna wzrosnąć o 13,8%, a w 2023 przekroczyć 1 miliard widzów. Twitch odnotował blisko 26% wzrost liczby godzin oglądanych rok do roku do prawie 20 miliardów. YouTube zajął drugie miejsce po 4,7 miliarda godzin, daleko za Twitchem. Newzoo spodziewa się, że do 2025 r. liczba ta wzrośnie do 1,41 miliarda.
„Utrzymujące się skutki pandemii COVID-19 w 2021 r. spowodowały, że publiczność przekroczyła nasze początkowe oczekiwania”. Powiedział w raporcie analityk Newzoo esport, Hugo Tristao. „Wzrost na rynkach Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej [MENA] i Azji Południowo-Wschodniej utrzyma wysokie wskaźniki wzrostu w 2025 r., wzmocnione rosnącą popularnością tytułów mobilnych na platformach do transmisji na żywo”.
Największym rynkiem są oczywiście Chiny, z prognozowanym średnim wskaźnikiem rocznego wzrostu na poziomie 7,6% w latach 2020-2025, osiągającym 267,5 mln.
Czytaj także: Oni łożą na esport