Nowy serwis streamingowy w Polsce coraz bliżej. Co zobaczymy w SkyShowtime?

Amerykański Showtime odpowiada za wiele seriali, które stały się prawdziwymi symbolami poprzedniej dekady. Czy w naszym kraju nawiąże rywalizację z Netfliksem czy HBO? 

Zgodnie z sierpniowymi zapowiedziami najbliższe miesiące będą okresem, w którym konkurencja wśród platform streamingowych w Polsce ulegnie zagęszczeniu. Kwestią tygodni pozostaje start HBO Max, a wkrótce potem w naszym kraju zostanie udostępniony serwis SkyShowtime, w którym mają znaleźć się produkcje NBCUniversal Pictures, Sky, Paramount Pictures, Paramaount +, Showtime czy Nickelodeon. 

Czytaj też: “Euforia”, “Westworld” i “Barry”: co HBO szykuje na 2022 rok?

Choć pod względem rozpoznawalności marki SkyShowtime nie może rywalizować w naszym kraju z Netfliksem czy HBO, to wiele produkcji, które teoretycznie powinny znaleźć się właśnie na tej platformie znanych jest już polskim widzom. “Master of Sex”, “The Affair”, “Dexter”, “Homeland”, “Billions” czy trzecia część “Twin Peaks” to seriale, które w poprzedniej dekadzie wpłynęły na rozwój rynku streamingowego, stając się prawdziwymi symbolami nowej złotej ery telewizji. Łącznie do dyspozycji widzów ma zostać oddane ponad 10 tys. godzin oryginalnych treści, a usługa zostanie udostępniona na początek na ponad 20 europejskich rynkach. 

O tym, że transatlantycka koopoeracja (Sky to nadawca brytyjski, Showtime – amerykański) ma duży apetyt na wyrównaną walkę w “wojnach streamingowych” świadczą kolejne inwestycje platformy, która w 2024 roku zamierza wydać miliard dolarów na oryginalne produkcje – dwa razy więcej niż obecnie. Jedną z pierwszych oryginalnych produkcji, które powinny zapewnić SkyShowtime mocny start, będzie fabularyzowana historia Ubera, “Super Pumped: The Battle for Uber”, której trailer poznaliśmy w ubiegłym tygodniu. Opowieść o jednym z najbardziej oryginalnych, kontrowersyjnych i wszechobecnych modeli biznesowych, który dziś stał się codziennością dla licznych naśladowców, zapowiada się co najmniej interesująco – podobnie zresztą jak samo SkyShowtime.