MobED, mobilna platforma Hyundaia, to wszechstronny pojazd do zadań specjalnych

To kolejna nowość z nadchodzących targów CES, na których Hyundai zaprezentuje swoje najnowsze osiągnięcia w zakresie robotyki.

Hyundai Motor prezentuje przedsmak swojej prezentacji na CES 2022 – Mobile Eccentric Droid (MobED), intrygującą platformę mobilną wykorzystującą najnowocześniejsze technologie z dziedziny robotyki. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom, takim jak napęd „Eccentric Wheel”, działający na zasadzie mimośrodu, czy systemy sterowania, hamowania i kontroli wysokości – MobED dostosowuje się do sytuacji i przyjmuje optymalną postawę na różnych nawierzchniach i w różnych środowiskach.

Czytaj też: Jaki prezent na święta? Propozycje redaktorów conowego.pl!

Hyundai oczekuje, że dzięki możliwości regulacji kół, kompaktowym rozmiarom korpusu i niskim wibracjom stanie się ona optymalnym rozwiązaniem technologicznym dla sprzętu dostawczego, filmującego i dla robotów-przewodników. Dzięki wyjątkowej zwrotności platforma może być również wykorzystywana do robotów usługowych, które mogą pracować zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. MobED może służyć także jako urządzenie do poruszania się dla osób starszych lub niepełnosprawnych, kiedy platforma zostanie na tyle zwiększona, aby zmieścił się na niej człowiek. Może być również używana jako wózek spacerowy, pojazd rekreacyjny lub pojazd do zadań specjalnych.

MobED ma 67 cm długości, 60 cm szerokości, 33 cm wysokości i waży 50 kg. Rozstaw osi zwiększa się do 65 cm, zapewniając optymalną stabilność podczas szybkiej jazdy, a także zmniejsza się do 45 cm, umożliwiając manewry przy niskich prędkościach, w bardziej skomplikowanych warunkach. Jego maksymalna prędkość to 30 km/h, a akumulator o pojemności 2 kWh pozwala na około cztery godziny jazdy na jednym ładowaniu.

Inteligentna konstrukcja każdego koła z indywidualnymi układami wspomagania i sterowania umożliwia obracanie w miejscu i ruch wielokierunkowy, co pozwala na wysoce efektywną mobilność nawet w wąskich miejscach. Płaskie, prostokątne nadwozie zamontowano na czterech dużych kołach z niezależnym zawieszeniem, które umożliwia optymalną postawę korpusu i stabilny ruch nawet na pochyłych i nierównych nawierzchniach, a 12-calowe pneumatyczne opony dodatkowo pochłaniają wstrząsy i wibracje.

Źródło: mat. prasowe