Microsoft prezentuje Loop, narzędzie biurowe na czasy pracy hybrydowej

Z funkcjonalności narzędzia stworzonego do pracy zespołowej będzie można skorzystać już w tym miesiącu.

Od przyszłego roku subskrybenci Office’a będa płacić więcej, dlatego Microsoft przygotował nowe narzędzie, które ma sprawić, że podwyżka będzie mniej bolesna. Loop, zaprezentowany podczas dzisiejszej konferencji Ignite, to kolejny krok koncernu w kierunku budowy narzędzia umożliwiającego sprawną pracę na odległość. “Word, Excel, PowerPoint i Microsoft Outlook są lepsze niż kiedykolwiek, dzięki integracji Microsoft Teams i sztucznej inteligencji opartej na chmurze, ale musimy pójść dalej” – czytamy na blogu towarzyszącym konferencji. 

Czytaj też: Windows 11 – rewolucja od Microsoftu. Co wiemy o nowym systemie?

W praktyce oznacza to znaczne rozwinięcie możliwości platformy Microsoft Fluid, pozwalającej na płynną współpracę między poszczególnymi aplikacjami pakietu. Podobnie jak poprzednik, Loop wykorzystuje trzy elementy – komponenty, strony i przestrzenie robocze. Umożliwiają one szybką współpracę między członkami zespołu, dają możliwość dzielenia dokumentu, przeprowadzania ankiet, tworzenia list zadań i pomysłów. Z funkcjonalności Loopa będzie można skorzystać już w tym miesiącu w ramach Teams, OneNote czy Outlooka, dedykowana aplikacja pojawić ma się w najbliższych miesiącach.