Mazda zwiększa plany produkcji elektryków
Mazda ujawniła dzisiaj plan wydatków na elektryfikację swoich pojazdów w wysokości 10,6 miliarda dolarów. Poinformowała także, że rozważa również inwestycje w produkcję akumulatorów.
Cel sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) wynosi 40% całkowitej globalnej sprzedaży do 2030 roku. Jest to odpowiedź na zwiększenie produkcji akumulatorów i pojazdów elektrycznych konkurencji w obliczu zaostrzonych przepisów dotyczących ochrony środowiska.
Plan inwestycyjny Mazdy odnosi się do zapowiedzi krajowych rywali, takich jak Toyota i Honda. Zostały one skrytykowane przez ekologów i inwestorów działających na rzecz ochrony środowiska za powolność w elektryfikacji.
„Będziemy promować pełnoprawne wprowadzenie pojazdów elektrycznych na baterie i rozważymy inwestowanie w produkcję akumulatorów. Szacujemy, że wskaźnik EV Mazdy w globalnej sprzedaży wzrośnie do 40% od 2030 r.”, podała Mazda w oświadczeniu.
Poprzedni cel sprzedaży pojazdów elektrycznych wynosił 25% do 2030 roku.
Firma konsultingowa Deloitte spodziewa się, że do 2030 roku sprzedaż samochodów elektrycznych będzie stanowić około 32% całkowitej sprzedaży nowych samochodów na całym świecie.
Pomimo tych doniesień dyrektor generalny Mazdy, Akira Marumoto, powiedział, że firma będzie dążyć do wprowadzenia nowego systemu hybrydowego. A także do poprawy wydajności silnika spalinowego.
„Wierzymy, że podejście oparte na wielu rozwiązaniach będzie skuteczne” — powiedział.
Kierownictwo firmy poinformowało również, że Mazda osiągnęła porozumienie w sprawie dostaw z producentem akumulatorów Envision AESC na ograniczony okres między 2025 a 2027 rokiem.
Czytaj także: Startuje produkcja pierwszego polskiego elektryka!