Kolejna „polska” kometa w kosmosie!

Kosmos ciągle kryje przed nami. mnóstwo tajemnic. Nic więc dziwnego w tym, że tysiące osób obserwuje niebo – zarówno w ujęciu amatorskim, jak i tym bardziej profesjonalnym. Wśród tych osób są oczywiście Polacy. W ostatnich dniach zrobiło się głośno o doktorze Kacprze Wierzchosiu, astronomie, który odkrył swoją czwartą, nieznaną wcześniej kometę.

fot. Justin W / Unsplash

To czwarta kometa doktora Wierzchosia!

Dr Kacper Wierzchoś to pracownik obserwatorium Mount Lemmon w Arizonie. Na co dzień pracuje przy projekcie Catalina Sky Survive w ramach programu obrony planetarnej NASA. Ów program ma za zadanie wykrywanie obiektów kosmicznych znajdujących się w pobliżu Ziemi, obserwowanie zachowań tych obiektów oraz wykluczanie z ich strony zagrożenia dla naszej planety. Niejednokrotnie jednak przy okazji obserwowania niebezpiecznych ciał niebieskich dochodzi do ciekawych odkryć. W ten sposób poznajemy na przykład nowe komety.

Dr Wierzchoś odkrył wcześniej trzy tego typu ciała niebieskie. Teraz do swojej kolekcji dokłada czwarte. W dniu 25 stycznia wykryta została nowa kometa okresowa, która okrąża słońce co 12,8 lat. Odkrycie ogłoszone zostało jednak dopiero kilka dni temu. Odkryciu nadano nazwę P/2022 B1. Doktor Wierzchoś podkreśla w wywiadach, że komety są jego pasją i ma nadzieję, że z czasem uda mu się odkryć kolejne takie kosmiczne obiekty.

Czytaj też: Psy – roboty patrolują południową granicę USA

Polskiemu naukowcowi gratulujemy fantastycznego odkrycia i życzymy kolejnych sukcesów. Mam nadzieję, że już wkrótce usłyszymy o kolejnych sukcesach związanych z eksploracją przestrzeni kosmicznej. Niewątpliwie ludzkość ma tam jeszcze wiele do odkrycia!

Grafika tytułowa: NASA / Unsplash