Jednak nie Google! Microsoft wprowadzi reklamy na Netflix!
Od dłuższego czasu głośno jest o tym, że Netflix nie radzi sobie w starciu z konkurencją (taką, jak HBO Max czy Disney+). Ma nam ona bowiem do zaoferowania dużo więcej w znacznie bardziej atrakcyjnej cenie. Właśnie z tego powodu w najbliższym czasie uruchomiony zostanie tani pakiet Netflixa z reklamami. Wiemy już, kto będzie je dostarczał!
Netflix i Microsoft razem!
Koncern Microsoft będzie partnerem Netflixa w zakresie wprowadzenia reklam do taniego abonamentu serwisu. Ogłosił to sam Satya Nadella – CEO koncernu z Redmont. Choć to Google jest liderem rynku reklam on-line, przetarg wygrali twórcy Windowsa. Jego wyniki uzasadniane są tym, że to Microsoft zaoferował najlepsze warunki współpracy, możliwości technologiczne oraz – co najważniejsze – ochronę prywatności użytkowników. Na pewno współpraca będzie pewnym impulsem do popularyzacji wyszukiwarki internetowej Bing. W tej chwili daleko jej do renomy, jaką cieszy się rozwiązanie od Google. Wprowadzanie reklam do abonamentu Netflixa może być dla Microsoftu także ciekawym poligonem doświadczalnym. Mówi się bowiem o tym, że w niedalekiej przyszłości reklamy mogą trafić również do Xboxa.
Czytaj też: Jony Ive kończy współpracę z Apple!
No cóż – uparcie będę powtarzał, że największym problemem Netflixa, który powoduje odpływ klientów do konkurencyjnych usług jest fatalny stosunek ceny do jakości oferowanych nam materiałów. Uważam, że żaden abonament – nawet ten z reklamami – nie przyniesie pozytywnego skutku, jeśli gigant branży VOD nie zarzuci zasypywania nas autorskimi, bardzo miernymi produkcjami na rzecz hitów kinowych na licencji.
Grafika tytułowa: Venti Views / Unsplash